Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Weer ff een tijdje geleden door andere prioriteiten maar de Omi staat terug op wintervelgen,de mistlampen met gele folie gewrapt en aangepaste Vectra B koplampspoilers geplaatst
WP_000119_zpsd7e69deb.jpg

WP_000120_zps33eea70a.jpg


Maar zit nu met een ander probleempje,namelijk als ik het kontakt afzet en de deuren sluit blijft de verlichting van de MID branden.Datum,uur en thermometer blijven gewoon staan sinds de dag (17 oktober).Iemand een oplossing aub?
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag de blauwe 3 liter verkocht voor een leuke prijs. Nu kan ik alle pijlen richten op de zwarte Irmscher.
Zal van de week m'n avatar en onderschrift even aanpassen.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IJsblok zei:
Vandaag de blauwe 3 liter verkocht voor een leuke prijs. Nu kan ik alle pijlen richten op de zwarte Irmscher.

Gr. Paul
Super Paul dat ie dan eindelijk is verkocht! Goed gedaan!
Ben benieuwd naar je plannen met de dikke Irmscher! 8)
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Netjes in ieder geval een zorg minder.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IJsblok zei:
Vandaag de blauwe 3 liter verkocht voor een leuke prijs. Nu kan ik alle pijlen richten op de zwarte Irmscher.


Gr. Paul

Dat is mooi Paul d:)b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

yoyo zei:
Nu klets je wat uit je nek Jacques!
Ik heb een keer bij jou in de auto gezeten......en ga mij nu niet vertellen dat die stoel met " Masserende Vibra" stand standaard is!
Toen ik uitstapte voelde ik mij
cjjv8.gif


_O- _O- _O-
Daar heb je gelijk in Aart maar dit is niet alleen voor de heb maar ook functioneel voor mijn rug zoals toen ook gezegd,en het werkt nog steeds mieters d:)b zelfs nadat jij erin hebt gezeten _O- en ik bedoel met sleutelen dat je er elk weekend mee bezig bent
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

HAHA ja Jacq , ik snapte het maar kon het niet laten _O-
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Modificatie Remlichten Caravan.

Ik had deze mod. ook bij mijn sedan gedaan en nu dus ook bij de Caravan. De Mistlampen worden gebruikt als extra Remlicht, want wanneer gebruik je een Mistlamp in Nederland?
Das niet vaak, maar je Remlicht des te meer. Het eenvoudige schema
b8u0pc.jpg


Bij de caravan is er een verschil tussen L en R achterlicht.
R achter zit er geen mistlamp in en het “lipje” waar de + van het lampje op moet komen is er niet. Ik heb een foto van een montageplaatje van een Astra waar het messingkleurige lipje omhoog steekt.
dwx6cz.jpg


Deze er af trekken en bij de montageplaat van de Caravan op de lege plek schuiven. Is een beetje buig en trekwerk, maar lukt wel.
Vervolgens een draad solderen van Remlamp naar Mistlamp.
vxu6s.jpg


Links is wat meer werk. Daar moet de strip van de stekker naar de mistlamp onderbroken worden en een paar draadjes gesoldeerd worden. Zie foto en schema. Klein gaatje maken voor de draadjes naar het relais en alles netjes solderen. Daar waar de druppel van het lijmpistool zit is de metalen strip door geslepen, dus onderbroken.
2m43a4x.jpg

2q84x6v.jpg


Op deze wijze kan het Mistlicht (L) nog normaal werken met de schakelaar binnen en als die niet bediend is branden de Mistlampen (L&R) mee als Remlicht.
Rechter Mistlicht zal altijd mee branden met Remlicht.

1zdotoh.jpg


Ik vond tijdens de werkzaamheden R achterin nog 2 interessante draden, weet iemand waar die van zijn??
35crel5.jpg


Spoiler ook gemonteerd, foto volgt nog.

Gr Rob vK.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

ik denk van een bose installatie.
die ene is volgens mij een antenne kabel.
 

Andrew

600.000
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Leuk verzonnen.

Voldoet dit aan de wettelijke eisen? (namelijk dat het rechter extra remlicht blijft reageren als remlicht wanneer het linker licht als mistlicht werkt).

Andrew
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Die zwarte is tel of gps de andere zou ik niet weten ,geen bose in iedergeval
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 7

rtvankampen zei:
Ik vond tijdens de werkzaamheden R achterin nog 2 interessante draden, weet iemand waar die van zijn??
35crel5.jpg

Gps module voor de radio.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zo de hele week in de omega's gezeten,smoordruk en dan nog enkele apk's en onderhoud er tussen door .... ;)
Begonnen met de MV6 ..nieuwe distrubutie,spanner van de multieriem en uiteraard een multieriem en een startmotor.....


Toen was mijn pa zijn V6 aan de beurt [die zeurt al maanden dat ik geen tijd voor hem heb 8) ]Op het programma stond nieuwe bougies,kabels en kleppedeksels pakking,alles uiteraard orgineel want dat wil de ouwe nou eenmaal. ;)

Kleppendeksel waren goed lek,de bougie schachten overstroomde van de olie.

Dit was een kwartier later toen mijn pa de schuur uitgereden was d:)b
Daarna was de 2.5 diesel aan de beurt ...toevallig kwam Jan Wieger effe buurten dus die kon mooi helpen want ik moest er die dag ook nog een 2.2 diesel uit hebben :')
We beginnen natuurlijk met een FLEX :)


Daarna de 2.2 dat is zo gebeurt een mooi klein blokkie een heel verschil met zo'n 6 in lijn [maar wat loopt dat mooi zeg]





En omdat ik een fan ben van zo'n mooi lopend BMW dieseltje dacht ik ik zet hem lekker voor de schuifpui,kan ik er met koffie drinken mooi naar kijken ..... :*) En nee de vrouw is er niet blij mee _O-
Dus ik ben weer een beetje bij,dus forum leden die al een tijdje wachten op onderdelen,mijn excuses maar ik probeer deze week alles in orde temaken :)
Gr B
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

spannende tijgerslofjes op de laatste foto van het vrouwtje zeker :) of ben je het zelf _O-
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Van de vrouw Jacques ....is net Nel Veerkamp _O-
 
Bovenaan