Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Berry zei:
Van de vrouw Jacques ....is net Nel Veerkamp _O-
andere kledingstukken in dat stof kan heeeeeel spannend zijn, want het oog wil ook wel eens wat
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag dacht ik wat roestplekjes op beide dorpels weg te werken. Maar hoe meer ik wegsleep, hoe gekker het werd.











Herkennen jullie dit? Zijn dit normale plekken?

Op sommige plaatsen vielen de gaten er al in.
Inmiddels is alles weer hersteld, maar blij werd ik er niet van.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

kan ik me ook niet in vinden zeker niet bij een b2 maar goed hoeveel jaren ervaring heeft de auto al en wat heeft de vorige eigenaar er mee gedaan aan onderhoud als je en auto nat wegzet zodat niets kan opdrogen wil het wel een keer fout, als ik de auto bv was doe ik dit altijd met goed weer en daarna alles open zetten zodat de wind er goed door kan en als het niet buiten kan dan in de garage laten drogen
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

jacques zei:
kan ik me ook niet in vinden zeker niet bij een b2 maar goed hoeveel jaren ervaring heeft de auto al en wat heeft de vorige eigenaar er mee gedaan aan onderhoud als je en auto nat wegzet zodat niets kan opdrogen wil het wel een keer fout, als ik de auto bv was doe ik dit altijd met goed weer en daarna alles open zetten zodat de wind er goed door kan en als het niet buiten kan dan in de garage laten drogen

Omega is van 02-2000. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan aan onderhoud. Bij mij staat ie altijd buiten. Wassen doe ik als hij vuil is en ik zet hem daarna niet open. Lijkt me niet zoveel zin hebben. Als het flink regent wordt ie toch ook nat? Dan zet ik hem ook niet open om te drogen. Daar heb ik domweg geen ruimte voor in onze straat en ook geen tijd :)
Wat gek is dat de roestplekken bij de linkerdorpel vooral aan de zijkant zitten en ook bovenop. Bij de rechterdorpel zitten ze alleen bovenop en aan de zijkant helemaal niets.

Op de achterklep, onder het slot, achter de nummerplaat zat trouwens ook een flinke plek. Die heb ik ook gelijk meegenomen...
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Jahoor zie het zo vaak ...heb ooit voor Jacco de imscher instaplijstjes uit de dorpel geflext en die auto leek roestvrij totdat je in de dorpel kon kijken bijna alles weg gerot :'(
Vandaag heeft richard een blok bij mij opgehaald en die heb ik ook nog wat verborgen plekken bij het subframe laten zien :/
En die blauwe diesel is van 2003 en toen carglass daar de voorruit uithaalde wil je niet weten hoe dat eruit zag :r
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

kwam ik vrijdag toevallig langs een sloperij hier in Venlo de firma Heijnen en keek daar de plaats op zag ik tot mijn verbazing dat er een omega stond die flink beschadigd was maar het was wel een luxe 2.5 ik toch even kijken, de eigenaar vertelde dat hij er nog een had staan in de wei wat bleek een engelse aangezien mijn houtdekor om de radio iets beschadigd was en de knopjes van de cc besloten om s middags even terug te gaan o eea te demonteren ook zat de radio er nog in die hadden hun geprobeerd eruit te halen maar niet gelukt ze vertelden dat als ik hem eruit zou krijgen op een nette manier ik mijn onderdelen voor een habbekrats kon hebben zo gezegd zo gedaan en tot mijn verbazing had hij ook nog een mooie engelse grill in de motorkap dus die mocht ook mee dus effe de moeite geweest, nu weet ik nog niet welke grill ik ga gebruiken mijn eigen irmscher die erin zit of de vauxhall grill die is wel wat sjieker maar als ik die pak wil ik kijken of ik ipv het vauxhall embleem het opel embleem erin kan zetten als het te krijgen is, ik rij tenslotte in een opel en wil dit zo houden en dat mag best gezien worden vind ik zelf.
p.s de 2.5 stond met de goede kant naar de weg de andere kant was finaal eruit geslepen vanwege ongeval, had wel schuifdak exe wielen mat notenhout enz
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

@jaques
Zat linksvoor nog aan die wagen? Ik zoek nl nog een sekundärlufter die linksvoor onder de bumper gemonteerd zit, al een paar keer bij heijnen geweest maar tot dusver resultaatloos.

Gr Wim
 

renepaul

Donateur 2024
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

33urh1g.jpg


bedoel je deze wim?
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Berry zei:
Jahoor zie het zo vaak ...heb ooit voor Jacco de imscher instaplijstjes uit de dorpel geflext en die auto leek roestvrij totdat je in de dorpel kon kijken bijna alles weg gerot :'(
En die blauwe diesel is van 2003 en toen carglass daar de voorruit uithaalde wil je niet weten hoe dat eruit zag :r


ongeveer zo Berry ?

qBA6DM3.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Behoorlijk wat roest daar Martijn. Jammer, maar goed dat je er nu wat aan gedaan hebt. Komt helaas ook bij B2's voor, ik heb er ook al een paar gezien die er behoorlijk slecht bijstonden.

Goed bezig Berry. d:)b

Gisteren zelf met Sjors de kachelradiateur vervangen: Klik.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Tukker sur meuse zei:
@jaques
Zat linksvoor nog aan die wagen? Ik zoek nl nog een sekundärlufter die linksvoor onder de bumper gemonteerd zit, al een paar keer bij heijnen geweest maar tot dusver resultaatloos.

Gr Wim
Wim links voor alles in orde tenminste bij de sedan maar is wel een b2 zie dat jij een b1 hebt weet niet of dat hetzelfde is
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Yes Peter zo ziet het er ongeveer uit,dat komt omdat er in de hoeken een afwerkings stukje zit [een stukje ijzer precies in de vorm van de roest plek]Is volgens carglass altijd het begin van roest vandaar dat hij nu bij al mijn omega's dat ijzeren sierstukje eruit geputert heeft ...
Gr b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Hallo Mannen en speciaal Berry.

Ik had nog een foto beloofd van mijn Omi met een spoiler.
Maak er idd een heel andere wagen van, staat heel goed vind ik.
Dank Berry
Gr Rob vK

2pyuz3s.jpg


28w30nl.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Tukker sur meuse zei:
@jaques
Zat linksvoor nog aan die wagen? Ik zoek nl nog een sekundärlufter die linksvoor onder de bumper gemonteerd zit, al een paar keer bij heijnen geweest maar tot dusver resultaatloos.

Gr Wim

Die moet je eigenlijk bij voorbaat los koppelen, de Omega kan prima zonder en geld hieraan uitgeven is weggegooid geld, ze gaan binnen de korstte keren weer kapot.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zo heb eens de witte knippers erop gezet en mn sponsor stickers geplakt haha...
2hwg369.jpg

Riem wissel bij de dokter ralph...
2rzwehi.jpg

Nieuwe bougie kabels met Marco mn eigen opel monteur..
ri93pv.jpg

Led stadslicht gemonteerd. ..
5dqtfa.jpg

Keep on going
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Berry zei:
Yes Peter zo ziet het er ongeveer uit,dat komt omdat er in de hoeken een afwerkings stukje zit [een stukje ijzer precies in de vorm van de roest plek]Is volgens carglass altijd het begin van roest vandaar dat hij nu bij al mijn omega's dat ijzeren sierstukje eruit geputert heeft ...
Gr b

Inderdaad allebei de hoeken, maaaar in het midden is het nog erger daar zit bij mij helemaal geen materiaal meer.
Bij het vervangen hebben ze er wat opgesmeerd maar ik hou mn hart vast voor de komende winter !
Mede daardoor twijfel ik of ik er nog wel geld aan moet uitgeven :?
Als ik nu de schade laat opknappen en van de winter springt m'n ruit weer ....... |:(

Was ik maar rijk en niet zo knap _O-

Groet, Peter
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Bedankt jaques en peter voor jullie reactie, ik zal mn licht er nog eens op laten schijnen.

Misschien dat ik het wel zo laat, misschien als ik er eentje tegen het lijf loop voor weinig dat ik m nog eens vervang we zien wel.

Gr Wim
 
Bovenaan