Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Omegaan zei:
Ik heb m'n nummerplaten met popnagels (extra) vast gezet. Gaatjes boren en.......... heb ik nou mijn nieuw geplaatste radiator geraakt? :(


8)7 8)7 7(8)7 :h mooi k.t voor je
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Pff, jij komt goed weg met alleen gaatjes in het reservoir!!

Gr Rob vK
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Je moet wel hele lange schroeven gebruiken wil je in je radiator uitkomen. _O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

B-Buster zei:
Je moet wel hele lange schroeven gebruiken wil je in je radiator uitkomen. _O-

En een hele lange boor. _O-
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

omega_cruiser zei:
Daardoor viel mij op dat ik een gedeelte mis van de paravaan bij het interieur filter

2hplw02.jpg


Maandag ff naar VOD rijden voor dit onderdeel, er vallen nu bladeren via het gat naar de afvoer van hemelwater, en als dat verstopt raakt dan........ |:(

Grt. Hans

Toch maar bij Berry besteld, sneller dan de VOD :Y

Dag later was het bewuste rubber binnen

Bedankt weer Berry voor de vlotte service d:)b

Grt. Hans
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vega zei:
B-Buster zei:
Je moet wel hele lange schroeven gebruiken wil je in je radiator uitkomen. _O-

En een hele lange boor. _O-

Dat zag ik dus ook, nadat ik de motorkap had geopend. Maar omdat ik zo bezig ben geweest met de radiator, was dat wel m'n eerste reactie. }:)
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dit weekend een hoop doen aan de Omega(s) samen (deels) met Arjan nu ze eindelijk fatsoenlijk weer afgeven voor zaterdag en zondag. Resultaat van het klussenplan volgt daarna. :Y
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Joep zei:
Dit weekend een hoop doen aan de Omega(s) samen (deels) met Arjan nu ze eindelijk fatsoenlijk weer afgeven voor zaterdag en zondag. Resultaat van het klussenplan volgt daarna. :Y
We waren al gauw klaar toen we bij m'n daily Omega de gehele uitlaat er onder uit wouden halen welke weer gemonteerd ging worden onder m'n tijdelijke. Toen ik 1 bout los wilde draaien waarmee de tussendempers vast zitten aan de katalysator, brak die bout al gelijk af. Toen ik de andere bout voorzichtig eruit had gedraaid, kletterde gelijk de katalysator uit mekaar. Finaal afgebroken en zo rot als peperkoek. Dat was dus het geronk na het starten de laatste tijd wat Paul (Ijsblok) ook al was opgevallen hier.
Dat ie vervangen moest worden wist ik natuurlijk al, maar nu kan ik tijdelijk niet rijden met die Omega tot ik een andere kat heb. Gelukkig hoef ik niet te lopen met nog een Omega voor de deur... ;)
Een gelukje dat bij die Omega juist alles goed los kwam en de gehele uitlaat zat er in no-time onder. Onder m'n daily komt dus spoedig een nieuwe kat en een geheel nieuwe uitlaat ligt al klaar met een speciaal soort einddemper. :9~

De tijdelijke is overigens een 2.2 16V automaat uit 2001. Deels Irmscher uitgevoerd met Bose, zwart leder, wortelhout, zonnerollo, bekerhouders achterin de armsteun, stoelverwarming voor en achter etc.
Deze heb ik gekocht vanwege een aantal leuke onderdelen. Een paar dingetjes moet ik nog overzetten op m'n daily en dan kan de tijdelijke Omi weer weg. Fototje van hoe die nu is:
zy8r.jpg


Verder nog de winterwielen gemonteerd en een poetsbeurtje gegeven aan beide Omega's.

Hieronder een foto van het trio dat vanmorgen gebroederlijk naast elkaar stond.
j0wg.jpg


Arjan bedankt voor het lenen van de oprijsteunen, erg handig! En natuurlijk voor je hulp! :Y d:)b
 

tonboy

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zondag aan de slag met de lekke koppakking. Heb er drie dagen voor uitgetrokken. Zondag kop eraf, maandag kop "reviseren" (schoonmaken, klephoedjes vervangen, kleppen inslijpen, nieuwe draadeinden voor uitlaatspruitstuk monteren), dinsdag montage. Ik hoop dat ik geen gekke dingen tegenkom.
Meteen wat ATF op de cilinderkoppen spuiten om de zuigerveren beetje los te maken en vuil te verwijderen.
 

Andrew

600.000
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Recent heb ik een afdekkap voor de af-fabriek gemonteerde Oris afneembare trekhaak gescoord via Lars. De ooit door mijzelf gemaakte hulpkoppeling paste eigenlijk niet netjes bij het geheel. Met gemonteerde bumper kun je er nauwelijks bij, dus gistermiddag de bumper gedemonteerd, vervolgens het montagedeel van de afneembare koppeling eraf en de stekkerdoor losgemaakt (2 van de 3 boutjes moesten helaas uitgeboord worden 8)7 ). Nu weet ik ook waarom de originele hulpkoppeling ontbreekt: daar is bij de LPG-inbouw de slijptol ingezet en op die plek is de LPG-buitenvuller aan de trekhaak gemonteerd. Ik heb alle montagedelen (bouten, moeren, enz.) netjes schoongemaakt en alle zwarte trekhaakdelen opgeschuurd en in de zwarte Hamerite anti-roestverf gezet (evenals de binnenbalk + steunen van de achterbumper). De stekkerdoos heb ik met nieuwe inbusboutjes gemonteerd. Het geheel is nu weer onberispelijk en tot mijn verrassing zat er acher de kunststof achterbumper GEEN roest op de carrosserie *O* *O* *O*

Andrew
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Joep zei:
Joep zei:
Dit weekend een hoop doen aan de Omega(s) samen (deels) met Arjan nu ze eindelijk fatsoenlijk weer afgeven voor zaterdag en zondag. Resultaat van het klussenplan volgt daarna. :Y
We waren al gauw klaar toen we bij m'n daily Omega de gehele uitlaat er onder uit wouden halen welke weer gemonteerd ging worden onder m'n tijdelijke. Toen ik 1 bout los wilde draaien waarmee de tussendempers vast zitten aan de katalysator, brak die bout al gelijk af. Toen ik de andere bout voorzichtig eruit had gedraaid, kletterde gelijk de katalysator uit mekaar. Finaal afgebroken en zo rot als peperkoek. Dat was dus het geronk na het starten de laatste tijd wat Paul (Ijsblok) ook al was opgevallen hier.
Dat ie vervangen moest worden wist ik natuurlijk al, maar nu kan ik tijdelijk niet rijden met die Omega tot ik een andere kat heb. Gelukkig hoef ik niet te lopen met nog een Omega voor de deur... ;)
Een gelukje dat bij die Omega juist alles goed los kwam en de gehele uitlaat zat er in no-time onder. Onder m'n daily komt dus spoedig een nieuwe kat en een geheel nieuwe uitlaat ligt al klaar met een speciaal soort einddemper. :9~

De tijdelijke is overigens een 2.2 16V automaat uit 2001. Deels Irmscher uitgevoerd met Bose, zwart leder, wortelhout, zonnerollo, bekerhouders achterin de armsteun, stoelverwarming voor en achter etc.
Deze heb ik gekocht vanwege een aantal leuke onderdelen. Een paar dingetjes moet ik nog overzetten op m'n daily en dan kan de tijdelijke Omi weer weg. Fototje van hoe die nu is:
zy8r.jpg


Verder nog de winterwielen gemonteerd en een poetsbeurtje gegeven aan beide Omega's.

Hieronder een foto van het trio dat vanmorgen gebroederlijk naast elkaar stond.
j0wg.jpg


Arjan bedankt voor het lenen van de oprijsteunen, erg handig! En natuurlijk voor je hulp! :Y d:)b

Dat is wel lekker als je nog een omi heb staan kan je in ieder geval nog wel rijden .
ik krijg zelf de in druk dat de omega,s een beetje doet denken aan Jaguar daar moest je er ook 2 van hebben al een in de Garage staat kan je met de andere
rijden daar was ook altijd wat mee. _O- _O-

Het is niet persoonlijk bedoeld :F maar dat is wat ik hier op het OOP lees over alle mankementen :Y

Gr Richard :b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

als je er veel aan sleuteld kan je ook veel mankementen krijgen [hoeft niet] maar de omega is niet beter of slechter dan andere auto s Richard en je hoeft er echt geen 2 te hebben staan voor de mankementen dat zou niet goed zijn maar het zijn tenslotte auto s van 10 jaar of ouder dus er kan altijd wat stuk
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

jacques zei:
als je er veel aan sleuteld kan je ook veel mankementen krijgen [hoeft niet]
Dat vind ik echt onzin.

maar de omega is niet beter of slechter dan andere auto s Richard en je hoeft er echt geen 2 te hebben staan voor de mankementen dat zou niet goed zijn
Er zijn een hoop slechtere auto's, en ook genoeg modellen die minder last van storing hebben. Echter daar zit vaak minder op en aan.

maar het zijn tenslotte auto s van 10 jaar of ouder dus er kan altijd wat stuk
Dat lijkt er meer op. ;)


Ik heb er bewust voor gekozen er tegenwoordig 2 naast elkaar te rijden, is er wat met de ene dan ben ik niet meteen op de dealer aangewezen om het weer tegen genoeg €€€ te laten repareren. Voor mij is het naast hobby ook nog een woon-werk auto voor 30k km's per jaar. Daarbij is het een goed excuus om de lol van het uitlaten van meerdere Omega's te hebben.
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Beste Heren.

Het wel dat je geluk moet hebben met een auto zo wel als hij nieuwe is of gebruikt is .
Ik kan hier wel een heel verhaal neer zetten . maar even kort.

Kijk heren ik heb altijd auto,s gereden tot bj 1991 en daar zat wat minder elektronica in , hoewel R25 v6 uit 1991 zat vol met elektronica maar niet zoveel
op de motor geen censoren en dat soort meuk .

Ik heb met deze auto nooit problemen gehad reed altijd en stond ook al 280,000 op de klok :Y d:)b maar helaas deze is er niet meer totolos :'(
En daar deed ik alle onderhoud zelf aan .

En met mijn mv6 heb ik met de motor ook niet echt geluk gehad na 6 maanden ook al grote koste en dat voor een met 180,000 km op de klok beetje jammer :F
Maar daar komt wel een andere motor in maar wat voor iets dat horen jullie nog wel .

Maar tegen woordig is die elektronica op de motor niet meer weg te denken die meuk zit bij scheepsmotoren en ook hier hebben wel eens een storing en dan komt
het vaak voor dat er een soldeer is los gelaten door trilling .

Maar ik zal mijn ervaring met wel eens op een eigen staartje. :Y

gr Richard. :b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

richard66 zei:
Het is niet persoonlijk bedoeld :F maar dat is wat ik hier op het OOP lees over alle mankementen :Y

Gr Richard :b

Als iemand een goede Omega heeft en zelf niet zo'n sleutelaar is, zou je hem/haar ook niet zo gauw tegenkomen op een forum. ;) Denk ik.
De meesten waar ik hun verhaal hier van gelezen heb zijn hier gekomen of met een probleem(pje) of omdat ze iets bijzonders met hun Omega gaan/willen gaan doen. 8)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Omegaan zei:
richard66 zei:
Het is niet persoonlijk bedoeld :F maar dat is wat ik hier op het OOP lees over alle mankementen :Y

Gr Richard :b

Als iemand een goede Omega heeft en zelf niet zo'n sleutelaar is, zou je hem/haar ook niet zo gauw tegenkomen op een forum. ;) Denk ik.
De meesten waar ik hun verhaal hier van gelezen heb zijn hier gekomen of met een probleem(pje) of omdat ze iets bijzonders met hun Omega gaan/willen gaan doen. 8)

Ik sluit me hier bij aan!

Groeten Peet
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

ik heb hem zeker niet om te sleutelen want dan was hij allang weg, daar heb ik de tijd niet voor, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige een uitdaging is om dingen te veranderen of vernieuwen moet kunnen, dat zie je op zoveel forums, elke auto heeft zo zijn eigen fans
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Nu klets je wat uit je nek Jacques!
Ik heb een keer bij jou in de auto gezeten......en ga mij nu niet vertellen dat die stoel met " Masserende Vibra" stand standaard is!
Toen ik uitstapte voelde ik mij
cjjv8.gif


_O- _O- _O-
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

jacques zei:
ik heb hem zeker niet om te sleutelen want dan was hij allang weg, daar heb ik de tijd niet voor, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige een uitdaging is om dingen te veranderen of vernieuwen moet kunnen, dat zie je op zoveel forums, elke auto heeft zo zijn eigen fans

Daar sluit ik mij bij aan d:)b
 
Bovenaan