Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goed om te zien dat er moeite in deze A gestopt is. d:)b

Lekker 1 voor 1 doen en afmaken, van stilstaan wordt het ook niet beter en als het goed behandeld is en bijgehouden wordt kun je er lang plezier van hebben.

Mijn B2 roest ook niet, zolang je de bekende plekjes schoon weet te houden gaat het lang mee. Inmiddels ruim 10 jaar in bezit, dat scheelt ook. Als je nu begint aan een auto die niet al die aandacht al heeft gehad is er veel in te halen. Dan moet het wel een bijzondere uitvoering zijn wilt dat zinvol zijn. Dan kun je hem daarna in ieder geval leuk laten taxeren. Dat viel me alles mee wat er dan nog op papier aan waarde uitkomt.
 

yoyo

The UK brothers
Wat in NL te koop staat is in de regel van matige kwaliteit of ze vragen de hoofdprijs. En bij die laatste moet je ook nog alle standaard Omega kwalen gaan aanpakken.

Het is inmiddels allemaal dermate op leeftijd dat je geluk moet hebben en er tijd in moet willen steken, zowel in het zoeken naar de juiste (en durven weglopen bij de minder slimme opties) als het goed rijdend maken. Tot op heden wint de Omega het hier nog altijd in betrouwbaarheid van elke Mercedes die ik ernaast heb gehad. Al is dat hoofdstuk sinds vandaag afgesloten.
Hoi Jacco, de Mercedes weg? waar vervoer je je nu in?
 

Joep

Verbannen
Inmiddels rij ik ook al sinds 2008 in Omega's rond. Vrijwel altijd in de 4 cilinder variant met tussendoor een V6 maar sinds afgelopen jaar volledig overgestapt op V6.

Heb nu een Steinmetz B1 3.0 MV6 en een Irmscher 3.2 V6. De liefde zit er nog steeds voor de Omega dus ik blijf stug doorrijden in de Omega's tot ik er bij neer val haha! ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoi Jacco, de Mercedes weg? waar vervoer je je nu in?

Hey Aart, leuk je weer te zien hier. Hoe is het met jouw bolide?

Jep, na 4 jaar MB de conclusie getrokken dat dat niet mijn merk is. Tussendoor nog van de CLS 350 naar een CLS 500 gegaan met 65.000km. Erg leuk maar om diverse redenen niet hanteerbaar als daily. Er zaten tussendoor ook nog wat dingen tegen die maakte dat ik de Omega op momenten moest inzetten dat ik 'm liever binnen zag staan.
Dat was niet goed voor de relatie tussen mij en de CLS dus daar was de connectie op enig moment mee weg. Was wel jammer, de Clachjes hadden net heel mooi een AMG pakket ervoor klaar gemaakt dus het ding zag er prima uit, maar ik vond 'm alleen nog heel mooi en had er verder niet zo veel meer mee dus het was tijd dat ie ging. Stond tevens nog onder de 100k km's dus dat was beter voor de restwaarde. Inmiddels youngtimer dus prima in kunnen ruilen.

Vorige week een BMW F10 5 serie opgehaald met net 100k ervaring en zo'n beetje elke optie erin, tot aan de NightVision aan toe. Wilde die al hebben na de 350, kon destijds geen leuke vinden. Nu welk gelukt.

De Omega B2 is still going strong, die rijdt ondanks oplopende km stand beter dan ooit. Vorig jaar het complete onderstel vernieuwd, Bilstein B4's en nieuwe Sachs spiraalveren voor gemonteerd aangezien m'n GM dempers van slechts 2,5 jaar oud en amper 25.000km achter de rug alweer gaar waren. Denk dat de veren hun kracht verloren hadden waardoor de dempers op hun falie hebben gehad. Tip dus voor iedereen die dempers wisselt, denk ook eens aan de veren zelf. Kosten daarvan vallen best mee en als het dempers spaart dan haal je dat er ook weer snel uit.
Met de overhaul ook de PU hoefijzers achter gemonteerd, spoort sindsdien heel veel beter. Blijven geweldige auto's, ook naast het modernere spul.
 
Ik vermoed ook dat de BMW 5 de enige ware opvolger is voor een omega. Zou er zo ook wel eentje willen. Maar zolang ik een wagen van de zaak heb en de omega's ingeschreven heb voor af en toe eens uit te kunnen laten is het te gek om nog een auto bij te nemen. Hoewel ik er nog zoveel eens zou willen hebben....
 
nee dat is zeker niet het type, dat is de fabrieksaanduiding F10, ik bedoel of een 520, 523, 528, 530, 535, 540, of een van de diesels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De 4 cilinder turbo's is vragen om problemen (en ze zijn niet voor niets goedkoper dan een oudere L6), een betrouwbare 8 cilinder kan BMW niet maken dus het is de Lijn-6 geworden. Met hulp van een TwinScroll turbo. De 535i inderdaad.

Ondertussen zijn de eerste mods onderweg. O-)
 
Niet voor niks lagen ze ook in de Omega diesels.

Heerlijk blok was dat. wij hadden de 131pk versie in een B2. Blok gedroeg zich nooit als een diesel en vond toeren maken heerlijk. Mijn broertje en ik riepen dan ook altijd om het "klikje" (automaat in de sportstand).
Mooiste vonden wij stiekem altijd als we op de snelweg reden. Pa reed vaak vrij rustig naar zijn werk dus liep de uitlaat vrij vol met roet..... Op de snelweg riepen we dan ook altijd in koor dat hij kickdown moest doen als er iemand achter ons reed die bumperkleefde enz :Y James Bond was er soms niks bij _O- 1 keer was eigenlijk wel het mooiste. Pa en ik in de Omega en een collega achter ons. De uitlaat zat toen echt goed vol en toen wij er vol vandoor gingen schoot de auto van de collega in de noodloop zo'n lading roet kreeg die te verduren _O-
 
Bovenaan