tonboy
Verbannen
Gevonden op internet :
Engine - X20XEV
No Of Cylinders - 4
Configuration - Inline 4
Displacement - 1998
Bore (mm) - 86
Stroke (mm) - 86
Power KW/RPM - 100/5600
Torque Nm/rpm - 185/4000
Compression ratio - 10.8:1
Engine management - Simtec 56.5
Idle speed - 670-1030
Max rpm - 6400
Firing order - 1-3-4-2
Engine - Z22XE
No Of Cylinders - 4
Configuration - Inline 4
Displacement - 2198
Bore (mm) - 86
Stroke (mm) - 94.6
Power KW/RPM - 106/5400
Torque Nm/rpm - 205/4000
Compression ratio - 10.5:1
Engine management - Simtec 71
Idle speed - 700-930
Max rpm - 6500
Firing order - 1-3-4-2
Zo te zien verschilt het motormanagementsysteem en de slag van de zuiger.
Ik weet dat de kop van de x20xev past op de z22xe.
Is het onderblok van de 2.2 te gebruiken voor de 2.0 of moet behalve en ander motormanagementsysteem er nog meer aan gebeuren / aanpassen.
Reden is dat ik graag een vers onderblok wil monteren. Heb een paar maanden geleden naar aanleiding van een lekke koppakking de cilinderkop geheel gereviseerd, maar op 1 of andere manier blijft de motor nu toch veel olie verbruiken. Ik vermoed dat de zuigerveren het probleem vormen. Ben via via er achter gekomen dat de motor meer dan 3 ton gedraaid heeft. Theoretisch zijn die zuigerveren wel te verwisselen zonder dat de motor uitgebouwd hoeft te worden maar dat wordt wel moeilijk zonder brug. Dus als de motor er dan toch uit ligt, kan ik beter een "nieuw" onderblok geprepareerd hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Engine - X20XEV
No Of Cylinders - 4
Configuration - Inline 4
Displacement - 1998
Bore (mm) - 86
Stroke (mm) - 86
Power KW/RPM - 100/5600
Torque Nm/rpm - 185/4000
Compression ratio - 10.8:1
Engine management - Simtec 56.5
Idle speed - 670-1030
Max rpm - 6400
Firing order - 1-3-4-2
Engine - Z22XE
No Of Cylinders - 4
Configuration - Inline 4
Displacement - 2198
Bore (mm) - 86
Stroke (mm) - 94.6
Power KW/RPM - 106/5400
Torque Nm/rpm - 205/4000
Compression ratio - 10.5:1
Engine management - Simtec 71
Idle speed - 700-930
Max rpm - 6500
Firing order - 1-3-4-2
Zo te zien verschilt het motormanagementsysteem en de slag van de zuiger.
Ik weet dat de kop van de x20xev past op de z22xe.
Is het onderblok van de 2.2 te gebruiken voor de 2.0 of moet behalve en ander motormanagementsysteem er nog meer aan gebeuren / aanpassen.
Reden is dat ik graag een vers onderblok wil monteren. Heb een paar maanden geleden naar aanleiding van een lekke koppakking de cilinderkop geheel gereviseerd, maar op 1 of andere manier blijft de motor nu toch veel olie verbruiken. Ik vermoed dat de zuigerveren het probleem vormen. Ben via via er achter gekomen dat de motor meer dan 3 ton gedraaid heeft. Theoretisch zijn die zuigerveren wel te verwisselen zonder dat de motor uitgebouwd hoeft te worden maar dat wordt wel moeilijk zonder brug. Dus als de motor er dan toch uit ligt, kan ik beter een "nieuw" onderblok geprepareerd hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee ?