Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
Volgens mij is het niet alleen kwestie van het blok Joep, maar ook het motormanagementsysteem, diverse aansluitingen van sensoren en toch ook EGR dat electrisch is op de 2.2 en op de 2.0 met vacuum?Joep zei:Ton, om tijd en geld te besparen gewoon een compleet 2.2 blok erin hangen. Meer pk en meer koppel zonder dat er een haan naar kraait.
Berry zei:Inderdaad mannen compleet dus ook met de 2.2 kop.
Maar ik heb nu nog een blokje staan met klepschade (loopt nog wel)onderblok is in prima staan en heeft minder dan 2 ton gedraaid, mocht je interesse hebben doe dan maar een pbtje.
Gr b
IJsblok zei:En het zijn bij mij de klepseals die vervangen moeten worden.
Ralph heeft er al naar gekeken. En er zijn nog wel meer plekken waar het weg loopt zoals de carterpakking en de oliedruksensor. Hij walmt alleen na stationair draaien maar verder niet.Andrew zei:IJsblok zei:En het zijn bij mij de klepseals die vervangen moeten worden.
Paul, hoe weet je dat zo zeker?
Mijn Omega zit momenteel op pakweg 1 liter olie per 2000 km.
Andrew
Hoe ziet dit eruit Andrew? Is dit makkelijk toe te passen bij m'n 2.2?Andrew zei:Die mod met de olieafscheider in de carterventilatie heb ik al langere tijd naar volle tevredenheid erop zitten. Het scheelt echt aanzienlijk met het schoon blijven van het gasklephuis.
Andrew