Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

omega 2.0 16 v naar 2.2 16 v

yoyo

The UK brothers
Ooit eens met Andrew gesproken en die had het met mij over de filter, en zoals je HIER kan zien is dat ook gelukt (15 minuten werk)
 

Joep

Verbannen
Bedankt mannen! d:)b
Nooit verkeerd om zoiets ertussen te plaatsen en een goede smoes om ook het gasklephuis weer eens schoon te maken. :Y

Maandag dus even naar de dealer. ;)
 
nou bij mij zat hij er toen ook tussen, maar moest gewoon nog schoonmaker.
ik heb de mijne toen der tijd een nacht in de diesel laten weken en daarna met remmenreiniger schoongemaakt.
toen ook de bout schoongemaakt die daar onder allemaal zit (lopen 2 koelwaterleidingen op heen) .
let wel op daar zit een heel klein gaatje in dus niet door boren.
 

yoyo

The UK brothers
carenbar zei:
nou bij mij zat hij er toen ook tussen, maar moest gewoon nog schoonmaker.
ik heb de mijne toen der tijd een nacht in de diesel laten weken en daarna met remmenreiniger schoongemaakt.
toen ook de bout schoongemaakt die daar onder allemaal zit (lopen 2 koelwaterleidingen op heen) .
let wel op daar zit een heel klein gaatje in dus niet door boren.

Barry, jij hebt het hier over het gasklephuis zeker?
Het valt bij mij op dat er minder (veel minder) troep in het gasklep huis komt nadat het filter geplaatst is.
Daarbij kost het vrijwel niets dus kan het nooit kwaad zo'n filter.
 
Idd maar op te duur zal je er toch weer aan moeten geloven ,nu weet ik dat het probleem bij de 2,2 al aangepakt
Is door Opel zelf en praat ik eigenlijk alleen over de x20xev
 

Joep

Verbannen
Welke pijp mag dat zijn bij een 2.2?
Heb het bij mijn 2.2 blokje ff in rood omcircelt waarvan ik denk dat het de inlaat is:
28iyfc1.jpg

Welke van de 2 slangen?
 

Andrew

600.000
Joep zei:
Welke pijp mag dat zijn bij een 2.2?
Heb het bij mijn 2.2 blokje ff in rood omcircelt waarvan ik denk dat het de inlaat is: Welke van de 2 slangen?

Ik weet niet wat bedoeld wordt met "inlaatpijp" maar de carterventilatie komt precies op de andere hoek bij het kleppendeksel (rijrichting kijkende dus linksachter op de motor) alwaar ook dat afscheidingsfilter geplaatst moet worden. Vervolgens gaan de dampen door het dubbelwandige kleppendeksel en via de dunne slang bij het rode rondje naar het gasklephuis, alwaar door het inlaatvacuum de damp door een klein gaatje net onder het gasklephuis in het inlaatspruitstuk komt en vervolgens wordt meegezogen de motor in.

Andrew
 
Ik bedoel de "standpijp" direct naast het reservoir van de koelvloeistof, hij loop verticaal naar beneden. Pas op er zitten gevoelige dingen in de dikke rubberslang.

Gr Rob vK
 

Andrew

600.000
rtvankampen zei:
Ik bedoel de "standpijp" direct naast het reservoir van de koelvloeistof, hij loop verticaal naar beneden.

:S :S UUUhhh, ik denk dat je "direct naast het reservoir van de remvloeistof" bedoelt. Daar zit inderdaad de verticale metalen pijp vanaf het motorcarter omhoog en die zit met een 90 graden rubberen slang aan het kleppendeksel vast. Naast het koelvloeistofreservoir zit niks van de carterventilatie.
 

tonboy

Verbannen
Afijn, de kogel is door de kerk.
heb zojuist een autobedrijf in Tiel gevonden die een onderblok heeft van een X20XEV. Ga deze donderdag ophalen.
Ik zal dit blok laten reinigen en honen bij de Betuwse Motoren Centrale, en indien een overmaat nodig is nieuwe zuigers bestellen via Ebay in USA
Daar zijn die zaken véél goedkoper, zoals ik al eerder heb ervaren met mijn Grand Cherokee destijds.
Kijk hier maar eens :
http://www.ebay.com/itm/04-08-Fits-Chev ... 8b&vxp=mtr
140 euro of zo inclusief verzending, daar koop je in Nederland slechts de zuigerveren voor....
 

yoyo

The UK brothers
Totdat ze je pakket er tussen uit plukken en dan alsnog invoerrechten moet betalen, omdat je
pakketje met onderdelen van buiten de EEG komen.

Ik had dat met de 50watt xenon lampen kosten :
Bedrag object:
$53,50 USD
BTW:
$0,00 USD
Verzending:
$34,95 USD
Verwerking:
$0,00 USD
Hoeveelheid:
1

Omgerekend was dit incl verzenden en de local fee €67,10.
Aan gekomen op schiphol pakketje door douane gecontroleerd en moet dus EEG invoerrechten/belasting betalen plus boete
totaal €67,10 plus € 25,00 !
Ik voorlopig niets uit the states, zoek wel in Europa.
 

tonboy

Verbannen
$ 118 voor het product, $ 22 transport en $ 34 invoerrechten= $ 174 of te wel pakweg 132 euro.....
Het enige nadeel, kan tot 4 weken duren alvorens het pakket arriveert.
 
Je moet de dikke rubber pijp volgen van af de vierkante doos waar het luchtfilter in zit, ter hoogte van het reservoir van de koelvloeistof loopt een metalen pijp naar beneden. Die zat bij mij vol met troep, die moet je schoonmaken. Nogmaals in de rubberpijp zitten een paar gevoelige apparaten dus doe voorzichtig.
Ik kan je geen foto laten zien met pijltjes, ik weet niet hoe dat werkt.

Gr Rob vK
 

tonboy

Verbannen
rtvankampen zei:
Je moet de dikke rubber pijp volgen van af de vierkante doos waar het luchtfilter in zit, ter hoogte van het reservoir van de koelvloeistof loopt een metalen pijp naar beneden. Die zat bij mij vol met troep, die moet je schoonmaken. Nogmaals in de rubberpijp zitten een paar gevoelige apparaten dus doe voorzichtig.
Ik kan je geen foto laten zien met pijltjes, ik weet niet hoe dat werkt.

Gr Rob vK

Rob, jij hebt het hier over een V6, de inlaat van een 2.0 of 2.2 inline 4 cilinder is wezenlijk anders opgebouwd. Tussen het luchtfilter en de gasklep zit bij een 4 cilinder geen metalen pijp, wel rubberen slangen waarin zich ondermeer de LMM bevindt.
 
Bovenaan