Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Opel Omega 78NLGH Molenschot niet gekocht

Joep

Verbannen
Ook Berry is een goed alternatief inderdaad. Het is dat jij (Ton) geen eigen sleutelplekje meer hebt anders draaide jij je handen ook niet om voor een remleiding of diff volgens mij? Was ook een goed alternatief geweest.
 

tonboy

Verbannen
Joep zei:
Ook Berry is een goed alternatief inderdaad. Het is dat jij (Ton) geen eigen sleutelplekje meer hebt anders draaide jij je handen ook niet om voor een remleiding of diff volgens mij? Was ook een goed alternatief geweest.
Heb tegenwoordig een eigen plek in de zelfsleutelgarage in Hillegom, zoiets in waar Ralph ook sleutelt. Alleen hier heb ik ook de beschikking over allerlei professioneel gereedschap dat ik niet zelf hoef aan te schaffen en ook zaken als een straalcabine, een aparte spuitcabine, banden omleggen en balanceren, uitpersen van lagers, remmentestbank en wat zo verder. Ok, niet meer achter mijn huis, maar binnen 5 minuten te bereiken.
ideaal.
uydde.jpg
 
Alleen hier heb ik ook de beschikking over allerlei professioneel gereedschap dat ik niet zelf hoef aan te schaffen en ook zaken als een straalcabine, een aparte spuitcabine, banden omleggen en balanceren, uitpersen van lagers, remmentestbank en wat zo verder. Ok, niet meer achter mijn huis, maar binnen 5 minuten te bereiken.
ideaal.
uydde.jpg
[/quote]

Nice
 
|:( Damn... vanavond een heel verhaal zitten typen, staat het er niet op. Moet iets fout hebben gedaan. Nou, nog maar een keer dan iets van dezelfde strekking.

Dat zijn geen halve maatregelen zeg, ziet er goed uit en klinkt goed! Heel vet wat jullie daar doen heren!

Is er iemand die er eventueel tijd voor en zin in heeft om mijn Omega aan te pakken? Dit natuurlijk als het prijstechnisch de meest interessante optie blijkt. Natuurlijk verwacht ik geen nauwkeurige prijsopgave, maar is het mogelijk in dat geval een indicatie af te geven?

Wel jammer trouwens dat jullie allemaal ver weg wonen, deze kaaskop komt uit het prachtige 8)7 Hengelo...

Nog een vraag aan Dennis wat betreft die Omega in Molenschot: viel er echt helemaal niet over de prijs te praten? Ik heb een paar maanden geleden ook even contact met de verkoper gehad, maar ben er zonder de auto in het echt te hebben gezien ook bij weggelopen. Ik begrijp best, zeker nu je aangaf dat de auto keihard en droog is, dat hij iets meer mag kosten dan regulier, maar die 5350 is wat mij betreft niet fris. het argument was dat de auto uniek was, er was geen tweede van, en hij was die prijs gewoon waard.

Nou, nu maar hopen dat het wel lukt dit bericht te posten!
 
het argument was dat de auto uniek was, er was geen tweede van, en hij was die prijs gewoon waard.![/quote]

Haha triestige verkoper geen 2 nee maar 2000 _O-
 
Mee eens! De kilometerstand is echter inderdaad uniek laag, en hij ziet er (op de foto's) erg goed uit. Dennis bevestigt ook dat hij in goede staat verkeert. Maar het blijft een auto van inmiddels ruim 12 jaar oud die nieuw iets van rond de 30 mille heeft gekost. Ik denk dat niemand mij hier gaat tegenspreken als ik zeg dat dit een absurde prijs is.
Aan de andere kant, vooropgesteld dat er niets aan mankeert en dat dat voorlopig zo zou blijven, het is wel een vette bak met dat leer en zo. Hoewel Dennis terecht opmerkt dat zijn nieuwe aanwinst dik in de opties zit, deze dure is afgezien van het leer net zo karig uitgerust als de mijne. En hij heeft er maar een fractie van deze vraagprijs aan uitgegeven.

@Dennis: als het de auto in je profiel is, wat een mooie auto man!
 
Ik heb er ook eentje staan met een 'uniek' lage km stand en bijna al mijn auto's zijn rijkelijk uitgevoerd van de opties en voor die 5350 heb ik ze zo ongeveer allemaal samen gekocht. _O-
 
Oedo bedankt voor je compliment, maar dat is mijn vorige Omega maar ik moet mijn profiel nog even aanpassen haha.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt maar koop dan die van mij maar voor € 3500 ;)
 
Graag gedaan man! Vind 'm echt mooi. Maar als het de vorige is dan kan ik 'm niet van je overnemen, ik moet per se een station hebben. Let op: een vrouw en 3 dochters. Daar ga je met z'n allen niet in een sedan mee op vakantie. Ja! Misschien met een dakkoffer van 3 hoog.... }:)
 
Hoi Lowflyer,

Nee, een diesel is helaas geen optie. Wij hebben twee auto's, naast de Omega rolt er nog een Corsa D 1.2 80pk voor het stadsverkeer in Hengelo 8)7 .
Beide auto's lopen ongeveer 10K per jaar dus diesel wordt te duur in de vaste lasten. Daarbij vind ik die 2.2 benzine een heerlijk blokje. Ik vraag er niet te veel van, hard rijden hoeft van mij niet meer maar als het moet gaat ook dit baasje over de 200 km/h. Laatste trip terug naar huis stond er bij 75 liter verbruik op de BC (tank leeg op papier, maar wel even bijgetankt) een heel nette 934.5 op de dagteller. Dat is 1 op 12,46. Zo'n grote auto vol met 5 mensen en bagage tot strak tegen het dak. Daar wordt ik nou blij van!

We kunnen zeggen wat we willen, maar die stomme Omega is denk ik de laatste der Mohikanen wat betreft een echte gezinsauto. Van VAG is er best wat verkrijgbaar, maar die ranzige TFSI motoren met kettingproblemen en olieverbruik komen er bij mij niet in. Downsizen stinkt gewoon. En dan de Volvo V70. Wat een belachelijke tank. En ik weet gewoon dat daar sinds de te tijd van vóór de V en de S ook wordt voortgeborduurd op de betrouwbaarheid die ze al lang niet meer waar kunnen maken. Heel Nederland (als enige, in Duitsland zijn ze tweedehands bijna niet te koop) loopt er mee weg, maar ik geloof er niet in. Mooie auto, toegegeven, maar wat kost dat een geld!

Ik weet het niet meer hoor! Nog een keer lekker wat geld in mijn Omega pompen en nog een paar jaar doorrijden tot die meiden niet meer mee op vakantie gaan of toch een goede andere halen. Of die Vectra C dan? Wie weet hoe het daar kwalitatief mee staat. is die boven de ton nog serieus te nemen? Bijvoorbeeld dit:

http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as

Mooie bak toch? Maar qua bagage toch iets minder ruim. Wel mooi beige leer, alles er op en er aan?
 

tonboy

Verbannen
Heb naast mijn Omega uit 1998 nog zelf een Vectra C GTS, met een 3 liter diesel er in, mijn zwager heeft een benzine met 2.2 en op gas. Redelijk betrouwbaar allebei. Al heeft iedere auto wel altijd aandachtspunten natuurlijk is de Vectra goed degelijk gebouwd. Maar het liefst rij ik toch in de Omega, zit ruimer, en meer mijn auto met z'n achterwielaandrijving. De Omega heb ik voor 600 euro gekocht en in de twee jaar dat ik hem heb voor zo'n 5000 euro aan verbouwd. Inclusief motorrevisie. Nog nooit een dag in de steek gelaten, en de afschrijving is te verwaarlozen.
Als je het aan mij vraagt gewoon mee doorrijden en regelmatig even langs bij Berry voor de nodige reparaties, zo ver is Heerenveen toch niet voor jou ? Berry heeft ook regelmatig Omega's ter verkoop, doet hij alleen als het nog de moeite waard is en hij het niet over zijn hart krijgt de wagen te slopen. Zo ben ik in het verleden al aan een Calibra en een Vectra gekomen.
 

Joep

Verbannen
Ik woon bij Molenschot in de buurt en ik ben wel benieuwd wat ze aanbieden voor zo'n prijs. Misschien kom ik wel wat op of aanmerkingen tegen die ik dan hier zal posten.

Wat Ton zegt, Berry zit bij jou redelijk in de buurt en levert net als Ralph en Ton prima werk. Kosten kom je ook wel uit met hem. Ik zou Ralph zoiezo even bellen voor een schatting qua werk en prijs.

Kleppendekselpakking wil ik best voor je doen, echter zul je dan zelf de pakking moeten bestellen.
 
Hahahaha, truttenschudder? _O-
Natuurlijk, dit is vloeken in de kerk, dat begrijp ik ook wel, maar probeer maar eens met een fatsoenlijk alternatief te komen als het geen Omega zou zijn. Niet te doen eigenlijk. Ergens heb ik in dit topic ook geschreven dat ik het liefst voor altijd een Omega zou rijden, en als het even kan mijn eigen. Maar ja, ben nou gewoon bezig mijn opties te onderzoeken. En enorm bedankt allemaal voor alle hulp daarbij! Inderdaad, voorwielaandrijving. Wat zou ik de achterwielaandrijving missen zeg!

@ Joep: gaaf dat je even wil gaan kijken naar die (hoofd)prijspakker in Molenschot, ben zeer benieuwd wat je ervan zult vinden. En bedankt voor je aanbod het kleppendeksel te vervangen.

Zal ook eens gaan informeren bij Berry, ben wel benieuwd!
 
Ja even bij Berry peilen voor een mooie station.

En anders inderdaad kijken naar een Vectra C 2.2 station. Doet zeker niet onder voor de Omega
 
@Tonboy: hoewel ik nog nooit in een Vectra C (heb zelf van 1999 t/m 2004 wel een Vectra B gehad) heb gestuurd, kan ik me heel goed voorstellen wat je schrijft, de Omega is ook helemaal mijn auto. Zit heerlijk en je wordt er niet moe in. Als ze bij mij allemaal liggen te pitten en dus niemand naar de pot moet rij ik er zo 650 km aaneen mee. En inderdaad die achterwielaandrijving. Zal ooit uitsterven, maar is en blijft het mooist.
Wat me wel verbaast is dat je zegt dat de Omega ruimer zit dan de Vectra, daar zijn de maten niet naar. De Wielbasis van de Vectra is zelfs een decimeter langer. Of is wat je zegt meer in de breedte bekeken?
 

tonboy

Verbannen
Het dashboard is wat groter en ook de middenconsole breder. Ik heb het idee dat de deuren ook wat dikker zijn bij de Vectra.
 
Juist, dan ben je die 2 centimetertjes extra in de buitenmaat nog wel een keer kwijt natuurlijk. En dan vreet dat grotere dashboard nog wat van de lengte weg en heb je inderdaad een krappere auto dan de Omega.
Nogmaals, ik zou de rest van mijn leven een Omega kunnen rijden, het is en blijft een top auto.
 
Bovenaan