Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
B-Buster zei:Ik heb gehoord dat het genoeg is misgegaan met die verruimde interval. Bron: een aantal mensen die in de Opel werkplaats dergelijke gevallen zelf onder ogen/handen hebben gehad. Gezien de vakbekwaamheid van deze mensen baseer ik mijn mening liever op hun ervaring dan op wat Opel er zelf over te zeggen heeft. Dat laatste vind ik in dit geval niet relevant, die zouden daarmee ook toegeven dat ze een aantal in elkaar gedraaide blokken hadden moeten vergoeden. Daar zal destijds nog best wat strijd over geleverd zijn.
Gewoon voor zekerheid kiezen, het is niet de goedkoopste ingreep maar van een revisie wordt je helemaal niet blij.
hugo46 zei:Even ter info, voor de 2.6 V6 modellen is er na 2002 een modificatie geweest, er zijn dan ook 2 soorten riemen en spanrollen, dit is echter alleen te achterhalen via het motornummer, het prijsverschil is rond de 100 euro van deze sets.
gr Hugo
Sjors-V6 zei:hugo46 zei:Even ter info, voor de 2.6 V6 modellen is er na 2002 een modificatie geweest, er zijn dan ook 2 soorten riemen en spanrollen, dit is echter alleen te achterhalen via het motornummer, het prijsverschil is rond de 100 euro van deze sets.
gr Hugo
Klopt als een bus !
Groetss,
Sjors
jack-omegax3.0xe zei:Sjors-V6 zei:hugo46 zei:Even ter info, voor de 2.6 V6 modellen is er na 2002 een modificatie geweest, er zijn dan ook 2 soorten riemen en spanrollen, dit is echter alleen te achterhalen via het motornummer, het prijsverschil is rond de 100 euro van deze sets.
gr Hugo
Klopt als een bus !
Groetss,
Sjors
Dacht dat voor de v6 3 types distributie set zijn. 2 die kwa prijs dicht bij elkaar liggen en eentje die er idd met dik €100 boven ligt.
HalloEven ter info, voor de 2.6 V6 modellen is er na 2002 een modificatie geweest, er zijn dan ook 2 soorten riemen en spanrollen, dit is echter alleen te achterhalen via het motornummer, het prijsverschil is rond de 100 euro van deze sets.
gr Hugo
ik zou het er niet op gokken ten eerste kun je nooit zien of een riem nog als nieuw is, er kunnen wel degelijk haarscheurtjes inzitten, zover ik weet is het 4 jaar en/of 60000 km
Wat Jaqcues eerder al zei. 60.000 of 4 jaar. Dat zijn de opgaves van Opel.
De opgaves die je opgeeft van 8 jaar / 120.000 km zijn later door Opel zelf teruggebracht naar 60.000 / 4 jaar.
Daarmee tornen is op den duur vragen om problemen. Je kunt het met het blote oog inderdaad nooit zien.
Maar zoals gezegd moet je het zelf weten. Als je geld wilt besparen op onderhoud dan ga je daar nog eens de prijs voor betalen. [/QUO
Als het zo is als je zegt, hoe kan het dan dat ik na 85000 km de riem te hebben verwisseld , de garage mij zegt en ook liet zien dat de riem totaal geen slijtageplekken had?
Is het geen onnodige angst wat hier wordt verkondigd?
Natuurlijk moet ik het zelf weten, dat moet een ieder, het gaat om de discussie hier van welles nietes.....de een klets dit de ander weer dat, zelfs de uitsparaken van Opel worden in twijfel getrokken?
In mijn serviceboekje staat:" alleen bij zware omstandigheden " in de regel 60.000 km en 4 jaar Mijn riem heeft nog maar 31000 km gedraaid onder zeer lichte omstandigheden, en zoals gezegd ook de Multi riem wordt met 60.000 aangeraden te vervangen en de mijne zit er al 115000 km op, dus het zijn bakerpraatjes, en natuurlijk zal de garage adviseren om de 60000 km ping ping kassa.
Ja in zijn 'verouderd' serviceboekje zal dit nog wel in staan... en als deze werkelijk zo weinig loopt kan dit ook wel minder kwaad uiteraard... maar niet te vergeten rubber verduurd ook bij stilstaan en weinig gebruik. Plus indien deze langere tijden stilstaat heeft ie vaak te lang op hetzelfde stuk riem opgespannen gestaan en bepaalde stukken losjes gehangen wat ook niet denderend is voor de slijtage ervan.
Eens je deze dan weer aan de gang zetten kan dit wel eens nare gevolgen hebben....
Ach maak je niet druk... oude mensen denken toch altijd alles beter te weten.... als ie toch denkt het beter te weten wil ik wel eens weten waarom ie er achter zoekt en vraagt op een forum vol liefhebbers en enthousiaste mensen die er meer van weten/willen leren.
Wat wil je nu precies bereiken? Ik lees je posts terug en je staat alleen open voor het verhaal van de dealer. Prima, regel met hun dat je er terecht kunt als het mis gaat en bericht ons er t.z.t. ook van. Graag met foto's. Ik zou er wel nog even bij stilstaan dat dat tegenwoordig de werkplaats is waar tegenwoordig voornamelijk monteurs rondlopen die de Omega's niet eens hebben meegemaakt toen bijv. dit onderwerp speelde.
Alle argumenten zijn al een keer gegeven. Voor jou nog een korte samenvatting: je leest terug dat diverse personen die dit destijds van dichtbij hebben meegemaakt aangeven dat er redelijk wat motoren de soep in zijn gedraaid, Opel heeft de interval later verkort echter is dit tot op de dag van vandaag niet (meer) bij elke dealer bekend. Dat is bij een interne communicatie gebleven, ze hebben dit zover mij bekend niet publiekelijk gemaakt. Daarvoor durf ik wel een aanname te doen: waarschijnlijk om te voorkomen dat ze flink wat reparaties met terugwerkende kracht onder coulance hadden moeten vergoeden.
Succes met deze kennelijk zware afweging.