Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

terug problemen met beslaan van ramen

Illuminat0r

KnuffelBelg
er zit een grote van links naar rechts over de hele lengte, die tussen de parafaan en de motorkap klemt.
Dan heb je aan elke kant nog een klein stukje rubber van ongeveer 10 a 15cm wat tussen de parafaan en de spatborden zit.

Dat lijkt het mij te zijn...

Tussen de 2 delen van de parafaan zit ook nog wel iets dacht ik maar dan moet je die al losmaken.
Hij klemt daar ook ergens tegen de metalen bak waar het pollenfilter inzit...
 
Tja, die lange is vanzelfsprekend aanwezig en dat kleine prul zit er ook.
Ik rij nu een paar dagen rond zonder filter en ik heb nog niks van problemen gehad.
Zodra ik tijd heb zal ik het stuk parafaan en de filterbak eens proberen te demonteren en eens kijken of er ergens
problemen zijn met de waterdoorvoer.

Desnoods eens kijken of ik niks kan verwezelijken met een tube siliconen.
Tis niet alles maar liever zo dan altijd liggen sukkelen met beslagen ramen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Slurpy zei:
Zodra ik tijd heb zal ik het stuk parafaan en de filterbak
parafaan lukt nog wel, dat zal je wel weten, maar die filterbak heb ik bij de afbraak van de blauwe pas heel op het laatste kunnen demonteren als ik me niet vergis.
Zit redelijk achterin verscholen, maar ook samen met onderdelen die langs binnen vastzitten dacht ik (achter je handschoenkastje...)
 
De filterbak krijg je met het demonteren van het parfaan eruit. Is een lastig klus.

Zit vast met 2 plastic zwarte m6 moertjes. En uitkijken met de vacuumbox boven op de filterbak letten op de juiste plaats van de 2 vaccumslangen.. Met een beetje draaien krijg je hem eruit.

Maar Michel ff wat anders. Wat heb ik gewonnen?? Gratis onderdelen voor de omega? :9
 
Het blijft vloeken en ketteren.....
Nu ik dacht dat het rijden zonder filter de oplossing bood, besloegen deze namiddag tijdens een fikse regenbui de ramen opnieuw.

Ik was in alle staten.....en eigenlijk nog steeds. :( })
 
Maar je hebt nu in ieder geval een aanknopingspunt, Michel...
Waarschijnlijk loopt er dus vocht, via het filter (al dan niet aanwezig) je compartiment in...
Nu is het zaak proberen te achterhalen waar...
 
Michel, ik had hetzelfde probleem en heb dit ook aangekaart hier op het forum maar wat bleek de afwatering cq condensafvoer van d airco was verstopt dus hij kon geen vocht meer kwijt, deze opengemaakt en voila alle vocht weg.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
jacques zei:
Michel, ik had hetzelfde probleem en heb dit ook aangekaart hier op het forum maar wat bleek de afwatering cq condensafvoer van d airco was verstopt dus hij kon geen vocht meer kwijt, deze opengemaakt en voila alle vocht weg.
Die had Michel vorige winter al aangepakt dacht ik...
 
Ik ga eerst eens proberen om de interieurfilter droog te houden, daarna zoeken we wel weer verder moest het niet opgelost zijn.

Of......

Hij gaat in de fik

Of....

Ik plant hem ergens in't kanaal.

;)
 
Jack sommige dingen moeten niet droog zijn van binnen, want je hebt het over haar[als je begrijpt wat ik bedoel]
 
_O- *;

-- 28 dec 2011 18:32 --

jack-omegax3.0xe zei:
Deze klep gaat idd dicht bij het starten van de motor dit om te voorkomen dat koude lucht van buiten komt voorxat de kv op temperatuur is. Net zoals de ventilator pas gaat draaien als de kv warm is.

We hebben vandaag de filterbak gedemonteerd en daar was eigenlijk niks aan te zien.
Toch heb ik de afdichtingsstrip die er vanachter opzit verwijderd en netjes een gloednieuwe aangebracht om alles te kunnen uitsluiten.
Tijdens een rit, op zoek naar een "parkeersensorluidsprekertje :) " , hadden de ramen toch nog de neiging om te beslaan.
Op dat moment zat er geen interieurfilter in de behuizing.
Snel een nieuwe filter opgepikt en toen ik deze wou monteren met stationair draaiende motor bleek dat die hercirculatieklep weer dicht stond !!?? 8)7
De auto was netjes op temperatuur want we hadden net 70 km afgelegd dus ik kan niet direkt een reden verzinnen waarom die klep gesloten zou moeten zijn.

Het volgende wat ik zou willen proberen is de klep afkoppelen zodat ik zeker ben dat ze open blijft.
Daarna zien we wel weer.
Maar hoe koppel ik deze klep af ?
Waarvoor dienen die vacuumleidingen en die stekker op die bak van de interieurfilter ?
 
Vega, duik eens in de TIS voor Michel...
Ik ben ook erg benieuwd waarom dit is en of dat dit het probleem oplost, met het afkoppelen van de recirculatieklep.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb ik ook al eens aan gedacht, maar staat je ECC in auto mode met het A en de cirkelpijltjes errond, of in vaste-buitenlucht-mode?
Natuurlijk is die instelling geen garantie op een kapotte klep/sturing...
 
De ECC staat steeds op buitenlucht en op AUTO.
Ik ben al zover dat ik een halfslachtige oplossing heb voor het beslaan van de ramen.

Op het moment dat het begint (en geloof me, het gaat razendsnel eens het begint) zet ik de knop op hercirculeren om hem
na een paar seconden terug te zetten naar de "buitenlucht-modus".
Dan trekken de beslagen ramen open als een gek. Zelfs de achterruit ontwasemt volledig zonder het gebruik van de achterruitverwarming.

Wordt de sturing van die klep volledig verzorgd door het bedieningspaneel van de ECC ??
Anders kan ik deze misschien eens wisselen door die van een sloper die hier in de buurt staat.
 
Ja alle kleppen worden verzorgd door de ecc. Heb je deze al eens gereset??? met contact auto en off tegelijk indrukken dan moet je alle kleppen horen.
 
Bovenaan