Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

(B2)Is dit iets??? Pag.4

Joep

Verbannen
Re: (B2) rijhoogte achteras

Reaper zei:
Het is neem ik aan een kwestie van opkrikken, assteunen eronder schokdemper losdraaien en veer ertussen uithalen......toch?
Schokbrekers hoeven alleen aan de onderkant los. De stabilisatiestangetjes zou ik ook alleen onder losdraaien en boutje eruit halen dan kan je de achterbrug verder laten zakken als dat je ze vast laat zitten. Daarna is er echt nog veel kracht nodig om de veer eruit te kunnen pakken hoor. Ik heb toen m'n achterveer gebroken was een potkrikje tussen de bodem en de achterbrug gezet en dan voorzichtig de brug omlaag krikken dan pak je de veer er zo tussenuit. Let wel op want er staat dan echt flinke spanning op het geheel dus zorg dat het krikje (mocht je dat gaan doen) geen kans krijgt los te schieten.

Succes.
 
Re: (B2)Is dit iets???

Als ik toch aan de rijhoogte van de auto ga lopen klooien.....is dit dan misschien iets???

http://www.carfantasy.nl/verlagingsvere ... 52718.html

Ik weet dat de meeste zeggen dat 30mm max is, maar maakt die ene cm dan zoveel uit?
Of zeggen jullie beter voor Eibach gaan. Prijsverschil is niet gigantisch, maarja iedere euro is er één hè!

Gr.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Denk je ook aan je schokdempers als je zoiets doet? Met zo'n verlaging ben je vrij snel toe aan een set nieuwe dempers.

Je kunt best verder dan 30mm, maar je gaat wel een concessie moeten doen aangezien je auto ook met 30mm al behoorlijk negatief op zijn wielen komt te staan en niet meer uit te lijnen is zoals een standaard setup. Dat gaat een uitlijner niet kunnen compenseren. Ook opletten welke velgen (ET waarde) en bandenmaat je gaat rijden, zodat het niet gaat aanlopen.

Er zijn genoeg Omega rijders die je voorgingen dus dat geeft wel aan dat er mogelijkheden zijn.
 
Haha ja kan ik over meespreken. Bij mijne zit er een ophanging onder van in het totaal ongeveer 2000 euro. Maar raak nergens en bandjes lopen gelijk af. Best tevreden d:)b
 
Tja Yves, verschil moet er zijn he. Ik zoek gewoon iets waardoor de auto mooier komt te liggen dan nu ala 4x4. En dan ervan uitgaande dat er ooit (dit jaar) 17" executives onder komen.
 
B-Buster zei:
Denk je ook aan je schokdempers als je zoiets doet? Met zo'n verlaging ben je vrij snel toe aan een set nieuwe dempers.

Je kunt best verder dan 30mm, maar je gaat wel een concessie moeten doen aangezien je auto ook met 30mm al behoorlijk negatief op zijn wielen komt te staan en niet meer uit te lijnen is zoals een standaard setup. Dat gaat een uitlijner niet kunnen compenseren. Ook opletten welke velgen (ET waarde) en bandenmaat je gaat rijden, zodat het niet gaat aanlopen.

Er zijn genoeg Omega rijders die je voorgingen dus dat geeft wel aan dat er mogelijkheden zijn.

Ik neem aan dat met een dergelijke verlaging van 30mm de auto toch wel recht op z'n wielen kan komen te staan..... :S

en negatief camber had mijn vorige auto.........een beetje 7(8)7


 
Als je gaat verlagen, laat dan in hemelsnaam de B4 links liggen. Dat gaat geen succes worden. Met een mm of 30 naar beneden kies je beter voor de B6 kit. Ga je 50 mm of meer omlaag (als je dat denkt te willen :-) ) dan de B8 kit.
Just my opinion...
 
Bovenaan