Heren, even een update.
Ik heb van de week toen ik even een half uurtje de tijd had een nieuw slangetje erop gezet. Het leek me niet heel verstandig rond te blijven rijden met een gat erin. De planning is om volgende week de boel eens goed schoon te maken en dan het nieuwe slangetje weer aan stukken te snijden zodat er een olieafscheider tussen past.
Vanmiddag was ik toevallig vrij dus heb ik tijd gehad om eens even goed onder de motorkap te koekeloeren. Hierbij heb ik even wat dingetjes losgehaald en de volgende foto's gemaakt:
Sludge:
Gasklephuis:
Omdat ik er toch bezig was heb ik de losgehaalde dingen even schoongespoten en gedroogd, en die vervolgens weer bevestigt. Of dat nut heeft weet ik niet, maar het ziet er nu iig weer een beetje schoon uit.
Verder de vraag of iemand een productcode heeft van dit slangetje (de code die erop staat is niet meer goed leesbaar):
Hier durfde ik niet teveel kracht op te zetten met loshalen, omdat hij bijna scheurde. Deze is dus nodig aan vervanging toe. Ik ben benieuwd hoe die er van binnen uitziet .
En nu nog een vraag aan jullie. Als ik volgende week de boel echt goed ga schoonmaken, en dus ook de metalen buis naar de carterbak. Is het dan goed genoeg om alle slangetjes e.d. + die buis gecheckt te hebben, of is het slim om mijn kleppendeksel los te halen en daaronder ook eens een kijkje te nemen?
(Morgen ga ik overigens de spanrol van de multiriem checken)
Ik heb van de week toen ik even een half uurtje de tijd had een nieuw slangetje erop gezet. Het leek me niet heel verstandig rond te blijven rijden met een gat erin. De planning is om volgende week de boel eens goed schoon te maken en dan het nieuwe slangetje weer aan stukken te snijden zodat er een olieafscheider tussen past.
Vanmiddag was ik toevallig vrij dus heb ik tijd gehad om eens even goed onder de motorkap te koekeloeren. Hierbij heb ik even wat dingetjes losgehaald en de volgende foto's gemaakt:
Sludge:
Gasklephuis:
Omdat ik er toch bezig was heb ik de losgehaalde dingen even schoongespoten en gedroogd, en die vervolgens weer bevestigt. Of dat nut heeft weet ik niet, maar het ziet er nu iig weer een beetje schoon uit.
Verder de vraag of iemand een productcode heeft van dit slangetje (de code die erop staat is niet meer goed leesbaar):
Hier durfde ik niet teveel kracht op te zetten met loshalen, omdat hij bijna scheurde. Deze is dus nodig aan vervanging toe. Ik ben benieuwd hoe die er van binnen uitziet .
En nu nog een vraag aan jullie. Als ik volgende week de boel echt goed ga schoonmaken, en dus ook de metalen buis naar de carterbak. Is het dan goed genoeg om alle slangetjes e.d. + die buis gecheckt te hebben, of is het slim om mijn kleppendeksel los te halen en daaronder ook eens een kijkje te nemen?
(Morgen ga ik overigens de spanrol van de multiriem checken)