Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koelvloeistof verlies

hoi even een vraag heb een kleine lekkage van koelvloeistof na afpersen geconstateerd het is aan de achterzijde blok om precies te weten wat en waar moet het parafaan er af en de ruitenwissermotor zei de garage, is dit alles goed zelf te doen, of moet er nog meer af, dan kon je zien of het bij een slang is of 3 wegklep
 
Parafaan is meen ik 2 klemmen 1 rubber 2 ruiterwisserbladen. En 1 of 2 schoeven. Kwartier max.

Ruiten wisser motor is 2 boutjes en wat wrikken. Dan komt ie zo los. Terug plaatsen is wel wat lastiger maar goed te doen.

En voor je driewegklep zou ik niet weten is meer iets voor de v6 mensen..
 

yoyo

The UK brothers
Kijk uit dat je de kleine openingetjes aan de parafaan zelf niet kapot wrikt!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Verwarming vol open zetten, regent het onder de auto dan is het de klep.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
was bij mij ook lek, precies, zoals Peter zegt

laten maken bij de VOD

was 209,00 euro kwijt inclusief 20 % korting op de kachelkraan (drieweg klep)

drieweg klep kost 39,52euro daar is de 20% korting vanaf

voordeel 1 jaar of 30.000km garantie, krijg je binnen die periode schade aan de motor of sta je ergens stil, door deze reparatie dan wordt alles voor je geregeld door de VOD d:)b

komt bij, dat je bij de V6 er niet echt makkelijk bij kan, en ik doe toch veel dingen zelf :Y

ik kreeg weer complimenten van de werkplaats chef, ziet er fantastisch uit mooi en goed onderhouden, tja kost wat maar dan heb je ook wat *O*

Grt. Hans
 

Andrew

600.000
omega_cruiser zei:
laten maken bij de VOD

was 209,00 euro kwijt inclusief 20 % korting op de kachelkraan (drieweg klep)

drieweg klep kost 39,52euro daar is de 20% korting vanaf

Nou, als de rest arbeidsloon is, dan heeft die monteur er wel zijn tijd voor genomen.

omega_cruiser zei:
komt bij, dat je bij de V6 er niet echt makkelijk bij kan

Dat ding hangt rechts naast de versnellingsbak en ook bij een 4-cilinder kun je er bovenlangs nauwelijks bij. Maar onderlangs op een hefbrug staand is het redelijk te doen. Ik heb het ooit met een forse garagekrik en liggend eronder gedaan, dan is het een minder fijne klus.

Andrew
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
@Andrew,

Er staat 2uur voor plus 7 liter koelvloeistof

Dus reken maar uit

Koelvloeistof €7,00 de liter = €49,00

Dan zou het uur tarief ongeveer €60,00 zijn

Rekelijke prijs, toch :?

Het zal beslist sneller kunnen maar ik ben tevreden :Y

Grt. Hans
 

tonboy

Verbannen
Absurde prijzen.
2 uur voor het vervangen, ik doe er op een brug niet langer dan een half uur over.
En 7 liter vloeistof mag juist zijn, en kvs wellicht €7 per liter, maar je verdunt het ook nog met 50%, dus in feite koop je maar 3,5 liter.
 
begrijp ik nu dat het niet bovenlangs hoeft maar van onderen dat je er ook bij kunt want dan haal ik de parafaan niet los wat is wijsheid hij gaat ervoor dinsdag naar de garage en ik zei dat ik de parafaan wel los zou halen maar als dit nu niet hoeft word het een ander verhaal
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Parafaan weghalen heeft sowieso weinig nut. Het is vooral de inlaat plenum die gruwelijk in de weg zit.
 

Andrew

600.000
jacques zei:
begrijp ik nu dat het niet bovenlangs hoeft maar van onderen dat je er ook bij kunt want dan haal ik de parafaan niet los wat is wijsheid hij gaat ervoor dinsdag naar de garage en ik zei dat ik de parafaan wel los zou halen maar als dit nu niet hoeft word het een ander verhaal

Bovenlangs zal misschien ook wel mogelijk zijn, maar ik heb het onderlangs gedaan en dat ging goed. Wat wel een lastig punt is, zijn die originele slangklemmen, daarvoor is het wel handig een slangklemtang te hebben, met een waterpomptang lukt het ook wel maar dan heb je al snel te weinig ruimte.

Andrew
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
jacques zei:
vandaag bij de garage en was idd de 3 wegklep, nieuwe besteld en morgen vroeg weer klaar :)

@jacques,

Mooi dat het de driewegklep is, beter dan de warmtewissellaar

Ik was €209,00 kwijt voor deze operatie inclusief BTW

Let op dat je 20% korting krijgt ivm 10 jaar en ouder

Wat kost het bij jou?


Grt. Hans
 
omega_cruiser zei:
jacques zei:
vandaag bij de garage en was idd de 3 wegklep, nieuwe besteld en morgen vroeg weer klaar :)

@jacques,

Mooi dat het de driewegklep is, beter dan de warmtewissellaar

Ik was €209,00 kwijt voor deze operatie inclusief BTW

Let op dat je 20% korting krijgt ivm 10 jaar en ouder

Wat kost het bij jou?


Grt. Hans
hoor ik morgen post het wel
 
Bovenaan