Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koelvloeistof verlies

omega_cruiser zei:
jacques zei:
vandaag bij de garage en was idd de 3 wegklep, nieuwe besteld en morgen vroeg weer klaar :)

@jacques,

Mooi dat het de driewegklep is, beter dan de warmtewissellaar

Ik was €209,00 kwijt voor deze operatie inclusief BTW

Let op dat je 20% korting krijgt ivm 10 jaar en ouder

Wat kost het bij jou?


Grt. Hans
hans hier mijn rekening in totaal 145.22 incl btw waarvan 33 euro voor de klep en 12 euro voor de koelvloeistof en in totaal 1,5 uur arbeid verder is de auto nog even helemaal gezomercheckt voor de vakantie naar Z frankrijk over ongeveer 5 weken
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Inderdaad Jacques,

Hele nette prijs

Waar zou dat verschil vandaan komen, dat kan toch niet zoveel uitmaken, 7 liter koelvloeistof, driewegklep en 2uur arbeid :?

Maar ben blij voor jou d:)b

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vooral in de ervaring van de monteur en de meedenkendheid van de dealer denk ik.. Limboland zal vast niet zoveel goedkoper zijn.

Een jonge monteur die niet bekend is met onze motorruimtes doet er vaak langer over, ik zie ze regelmatig even met enige verbazing naar de machinekamer kijken voordat ze iets gaan doen. Die extra tijd rekenen ze volgens mij gewoon door.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ik ben wel bij de VOD geweest, jacques weet ik eigenlijk niet of die bij de VOD is geweest

Ik had ook van te voren een offerte gehad met dezelfde prijs

Ik neem aan, dat het gecalculeerde tijden zijn, ongeacht of het mee of tegen zit

Grt. Hans
 
VOD in Rotterdam zuid is wel erg duur, die rekenen 102,50 per uur om aan mijn auto te werken.
Als ik dit zo hoor is het wel een mooie prijs, maar niet bij de dealer denk ik?
 
nee het is niet bij de off opel dealer maar bij een universele garage maar deze jongen heeft altijd bij de opel gewerkt dus zeer bekend met het merk en zeer correct heeft ook een grote schare klanten vanuit opel meegenomen want alleen al het uurtarief wat ik hier lees ronduit belachelijk, hij telt 50,00 euro p/u en dat vind ik heel netjes, en mss kan het nog sneller zoals berry stelt maar ik vind dat hij voor wat hij allemaal heeft gedaan zeer correct heeft geteld. zowieso de opeldealer hier in venlo hekkert is niet echt klantvriendelijk ze weigeren zelfs mijn autbak te updaten omdat dat volgens hun niet meer kan, later zeggen ze als ik zeg dat ik bij een forum/club zit waar anders word verteld beginnen ze te lachen zo van daar heb je er weer een van zo n clubje die menen alles te wqeten, maar dan zegt hij dat ze eerst software moeten inlezen van opel naar de tech en dan naar de auto en dat zoiets lang kan duren terwijl ik hier andere geluiden heb gehoord, mijn bak schakelt prima maar ik had toch graag als er nog een update is dit ook gedaan maar dus niet hier in limburg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je moet eerst de bak inlezen, dan de juiste software op de tech laden en updaten. Is dus even wat werk, zeker als ze het niet vaak doen, maar hoort geen probleem te zijn lijkt me.

Een dealer om fijn weg te blijven als dat zo moet. :w
 

tonboy

Verbannen
Er zijn erbij van de VOD die er een potje van maken en graag omega's ziet vertrekken.
Nou hebben we in Tiel, vlakbij mij, een VOD waarvan de werkplaatschef zelf fan is van de Omgea en er zelfs een paar heeft gehad. En dat helpt gelukkig.
Vorig jaar, nog voor de revisie, liep de motor slecht stationair en toen daar geweest. Binnen 20 minuten kreeg ik de auto gerepareerd terug, vacuum slangetje was poreus en toen vervangen. Kosten € 20 euro.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Daar komen wij ook regelmatig, immers ook vlakbij ons, lopen inderdaad een paar goede figuren rond.
 
A

Anonymous

Gast
B-Buster zei:
Daar komen wij ook regelmatig, immers ook vlakbij ons, lopen inderdaad een paar goede figuren rond.


Er wordt nog weleens een proefrit gemaakt :w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nee Ton, daar halen we onze onderdelen. En voor 4 auto's kom je er dan toch met een behoorlijke regelmaat.

Over de betrouwbaarheid hier zeer tevreden. Ik zou er zo mee naar Spanje durven te rijden.
 

tonboy

Verbannen
aha, original teile... *O*
Heb ik het geld helaas niet voor, en eerlijk gezegd ook niet voor over.
Koop zo'n beetje alles in Duitsland , ATP, Mapco of Kfz24teile. Scheelt mij teveel.
Bijvoorbeeld radiator voor 44 euro, zie niet wat daar fout aan kan gaan.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik ben redelijk klaar met m'n optische verbouwingen, dus daar gaat weinig meer aan op. Dan is het niet zo erg als de OEM onderdelen wat meer kosten. Betaal daar graag iets meer voor, mits ik dat terugzie in de kwaliteit. Heb er zelf een hekel aan zaken snel weer opnieuw te moeten vervangen, helaas wel een aantal keer moeten doen door wat goedkopere onderdelen te gebruiken, dus daar ben ik redelijk klaar mee. Ook vind ik het prettig als ik voor sommige dingen iemand kan aanspreken als het voortijdig stuk is, dan liever op 5km afstand een dealer met een balie dan dat ik heen en weer moet gaan sturen.

Maar kijk ook zeker verder, want met bepaalde zaken is de VOD gewoon véél te duur. Gelukkig hebben we dan eBay nog. Dat die radiateur prima kan zijn geloof ik meteen. Mijn kachelradiateur daarentegen heb ik voor 175 nieuw besteld bij de VOD ipv voor 40 euro van eBay. Ik geloof niet dat ik dan dezelfde kwaliteit krijg en het ding zit op een dermate K plek dat ik dat risico geen overweging vond.

En zo heeft iedereen gelukkig opties waar hij zich goed bij kan voelen. d:)b
 
Hallo

Even terug naar lekkage, ik verlies ook een beetje koelvloeistof, maar kan absoluut niet vinden waar. Ik ben erg benieuwd naar het "klepje" van Berry. Dan kan ik misschien een blik op de fameuze 3 wegklep werpen, waar ik al heel veel over gelezen heb, maar nog nooit gevonden heb bij mijn V6.
Afpersen laat je waarschijnlijk horen of zien waar het lek zit??

GR Rob vK
 
Bovenaan