Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuwe aanwinst: Full Irmscher Omega 2.6 H5 station

Joep

Verbannen
Beste allemaal,

Ik heb gisteren een superaanwinst opgehaald die ik niet kon laten staan.

Het gaat om een zwarte (Z298) Opel Omega 2.6 H5 met rondom een Irmscher bodykit. Eergister op marktplaats zien staan omdat deze meneer ook een losse NCDC2013 radio te koop had voor weinig. Toen ik bij zijn andere advertenties keek om misschien ook een kleurenscherm erbij te kopen zag ik dat ie ook een volledig Irmscher uitgevoerde Omega te koop had staan voor ook weinig...
Niet over nagedacht en gelijk gebeld en deal gesloten om 'm vervolgens in Maassluis op te halen. Gelijk na de koop aan Barry laten zien welke stomverbaasd stond te kijken naar het apparaat met een blik van: ''wat heb hij nou weer!'' 8)7

Optielijst:

- 2.6 motorblok gekoppeld aan een handbak met 206.000 km op te teller
- Sperdifferentieel
- Irmscher sideskirts
- Irmscher instaplijsten
- Irmscher voorbumper
- Irmscher achterbumper
- Irmscher duplex uitlaat
- Irmscher klepspoiler
- Irmscher grill
- Zwart sportlederen interieur
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Zonsverduisteringsschermpjes voor alle achterruiten
- Professioneel zwart gespoten 17'' B2 sportvelgen met 6 mm profiel banden
- Xenon koplampen
- Mistlampen
- Koplampsproeiers
- Ijskoude airco
- Bose soundsysteem
- NCDC2013 navigatieradio
- Pioneer app-radio, is met I-phone houder (zit er nu in, de NCDC2013 zat er in de doos met code en kooi bij)
- Alu look interieurafwerking
- Winterbanden op stalen velgen met 6 tot 7 mm profiel
- Achteruitrijcamera
- Leeslampjes achter
- Verlichte make-up spiegels
- Orginele alarminstallatie
- Elektrische ramen voor + achter
- Hondenrek
- Aparte mat of bak voor in de kofferruimte
- Verder nog veel meer opties die ik even niet kan verzinnen...

Ook is er het nodige aan vervangen in de afgelopen 2 jaar:

- Distributieriem + waterpomp op 02-2012 bij 181.000 (kan dus nog wel 40.000 km mee)
- Beide bobines (bon aanwezig)
- Al het nodige bij een grote beurt zoals olie, oliefilter, interieurfilter, bougies etc. op 02-2012
- Pompje voor de koplampsproeiers
- Kleppendeksels + pakkingen (bon aanwezig)
- Luchtmassameter (bon aanwezig)
- Uitlaat tot de einddemper
- Beide verwarmingsmatjes van de voorstoelen (bon aanwezig)
- Schijven en blokken voor en achter (bon aanwezig)
- 2 Xenon lampen
- 2 complete mistlampen

Kortom een eerlijke bomvolle Omega die echt fantastisch rijdt! Remt goed, stuurt lekker, schakeld lekker etc. Enkel valt het vermogen vanuit stilstand me een beetje tegen. Bij 120 en kickdown is wel echt vet haha! :Y
Rondom nagenoeg geen roest, alleen bij de wielkasten achter begint het ietjes te bobbelen (vocht onder de lak) en ook heeft ie een plekje onder de achterruitenwisser. Verder kan ik niks ontdekken. :) Ook alle facturen aanwezig en netjes afgestempelde onderhoudsbeurten. APK geldig tot 02-1014.

Hieronder de foto's! :*)

29eoi3a.jpg


rvjzg7.jpg


x5qwwl.jpg


2nrniup.jpg


nqu4iu.jpg


sqjakm.jpg


2cmsyur.jpg


2lmb7f7.jpg


90w0w3.jpg


25i13xy.jpg


2gv0jmb.jpg


2d9zons.jpg


23w2ys0.jpg


20hov84.jpg


2zo9n2o.jpg


2ng63io.jpg


220ojc.jpg


Losse spulletjes die er bij aankoop bij inbegrepen zaten:

11qr8mc.jpg


9100lx.jpg


En omdat ik toch nog een gereedschapsset moest ophalen bij Tony, gelijk de nieuwe aanwinst laten zien!
23syudj.jpg


En onderweg, heel mooi uitzicht!
2ir8cgw.jpg


14dj8si.jpg


Dat was het wel voor nu.
De vraag die men gelijk al stelde was: Wat ga je ermee doen?

- 2 dikke Omega's blijven rijden? (is uitgesloten)
- De 2.2 de deur uit?
- De 2.2 in onderdelen verkopen?
- De 2.6 in onderdelen verkopen en eraf halen wat ik zelf kan gebruiken?
- Het 2.6 blok in de 2.2 lepelen?

Ik neig sterk naar optie 4, de 2.6 in onderdelen verkopen en erafhalen wat ik zelf kan gebruiken. Dit vanwege het feit dat ik zoiezo geen Station-minded persoon ben. Geef mij maar een sedan. En daarnaast bevalt mijn 2.2 dermate goed, zit daar al veel geld/tijd/energie in, heb ik vanaf standaard omgebouwd naar Executive en heb ik daar nog nooit motorisch/elektrisch gezeik mee gehad waardoor ik 'm eigenlijk zoiezo wil houden. Echter is een volledig Irmscher uitgevoerde 2.6 station ook wel dik...
Het zijn overwegingen waar ik me de komende weken over zal gaan buigen. Nu eerst maar genieten van 2 dikke Omega's voor de deur, ook geen straf! :*)

Ciao! :w
 

yoyo

The UK brothers
Sodehow! Das een mooie "volle" Joep.
Ik weet zeker dat dit een paar moeilijke weken gaan worden, en als deze in delen weg gaat staan er denk ik
best wel wat OOP'es te trappelen op wat spoilers en zo te scoren.
Ik zou gek worden en vrijwel geen keuze kunnen maken...... alhoewel handbak ....ik ben wel verziekt met een automaat
(maar wel in goede zin).

Succes Joep
 
Hey Joep,

Ik had het van Barry gehoord, vette bak hoor! Mankeert er verder niks aan? 3.2 in die wagen lepelen joh! Haha.
Als je die pioneer radio weg wil doen hoor ik het wel, is met stuurbediening neem ik aan?
Nogmaals, errug mooi! Ik vind het wel wat voor mijzelf eigenlijk, had ik maar op marktplaats moeten kijken.... ;-)

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Bedankt mannen! Ben er ook erg blij mee. Die App-radio zit een I-phone stekker bij. Overigens is die radio niet voorzien van navigatie. Dit kan wel als je op je I-phone navigatie hebt zitten. Dan gaat het via je telefoon naar het grote scherm van de App-radio. Stuurwielbediening werkt inderdaad gewoon. Nadeel is wel dat het CID scherm in de Omega met deze radio onbruikbaar is. Geeft wel een groot Opel logo met datum en tijd, maar that's it.

Ik heb deze radio al toegezegd aan opc-extreme, mocht dat niks worden dan hoor je het van mij Paul. :) Deze ga ik toch uitbouwen en de NCDC2013 terugplaatsen.

Ja Aart, keuzes maken.. nooit goed in geweest haha!
 

Colinh

Donateur 2023
Hou ze dan allebei en schors de ene, beetje afwisselen, 2.2 mooie pekelbak en de V6 voor de zomer
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Zo ee, 2 dikke omega's d:)b

Ik zou het wel weten Joep

Inderdaad optie 4 en dan nog proberen een achterbumper van irmscher te scoren :Y

Succes en vooral sterkte met beslissen........

Grt. Hans
 
Joep zei:
Bedankt mannen! Ben er ook erg blij mee. Die App-radio zit een I-phone stekker bij. Overigens is die radio niet voorzien van navigatie. Dit kan wel als je op je I-phone navigatie hebt zitten. Dan gaat het via je telefoon naar het grote scherm van de App-radio. Stuurwielbediening werkt inderdaad gewoon. Nadeel is wel dat het CID scherm in de Omega met deze radio onbruikbaar is. Geeft wel een groot Opel logo met datum en tijd, maar that's it.

Ik heb deze radio al toegezegd aan opc-extreme, mocht dat niks worden dan hoor je het van mij Paul. :) Deze ga ik toch uitbouwen en de NCDC2013 terugplaatsen.

Ja Aart, keuzes maken.. nooit goed in geweest haha!
Helaas, beetje mp3 luisteren in de auto is wel lekker, heb in de vrachtwaggel ook een pioneer met Bluetooth, werkt erg fijn.
M'n cd speler wordt helaas wat minder, vandaar. En m'n navi staat er gelukkig los van, dat is de b1 inbouw af fabriek, en dat is vrij uniek dus die blijft lekker zitten :-).

Gr. Paul
 
heb jij de loterij gewonnen of zo, ziet er goed uit, maar waarom koop je zoiets waar je van weet dat er groot onderhoud aan is geweest en veel vervangen en hem dan uit elkaar te halen, die combi snap ik niet
 

Joep

Verbannen
jacques zei:
heb jij de loterij gewonnen of zo, ziet er goed uit, maar waarom koop je zoiets waar je van weet dat er groot onderhoud aan is geweest en veel vervangen en hem dan uit elkaar te halen, die combi snap ik niet
Er staat nergens dat ik 'm uit elkaar ga halen, ik neig er wel naar haha! :P Een net en onderhouden exemplaar verkoopt vaak gewoon beter. Zowel in onderdelen als helemaal. Wil men bijvoorbeeld het blok hebben, dan weten ze dat er niet op onderhoud is bespaard en je dus meer zekerheid hebt. Ook niet altijd natuurlijk maar toch, het idee. ;)

Verder bedankt mannen! d:)b Ben er nog steeds erg blij mee! :Y
1 schorsen zou ik ook wel willen Colin, alleen waar zet ik die dan neer snap je. Denk niet dat ze er beide beter van worden. :N Wel een gaaf idee hoor, dat zeker! :Y
 
Bam jonguh... nu kun je zeker een wheelie maken jaha. .

Vette kar gast gewoon van die sedan een aanhanger maken en die erachter hangen...

Greetz sean
 

Joep

Verbannen
Besloten is dat de station niet uit elkaar gaat. Hij staat er nog zo goed bij en er is zo veel aan vervangen/groot onderhoud het laatste jaar dat het zonde is om te slopen. Bovendien rijdt ie zeer goed en na uitlezen geen enkele storing kunnen ontdekken. Alles werkt dusja. Hooguit haal ik alle Irmscher spulletjes eraf en vervang ik door standaard bumpers etc. en verkoop de station daarna weer.

Ook speel ik steeds meer met het idee om de 2.2 weer terug te bouwen naar standaard. Dus velgen, deurpins, spoorverbreders, voorlip, donkere achterlichten, koplampbeschermers en Irmscher grill demonteren en terugveranderen. Dit kan allemaal binnen een paar uur gerealiseerd worden dus geen probleem. Daarna te koop zetten.

Maar wat doe ik dan met de 2.6 station? Zoiezo wil ik een ''vollere'' sedan, 2.2 automaat en het liefst in een Marseille rode kleur. :Y

Weer een fijn dilemma... :N
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je maakt het jezelf niet makkelijk, in de tegenwoordige tijd ga je het geld dat die 2.6 gekost heeft er niet zomaar uithalen. Ook niet in onderdelen en als je zelf nog wat leuke onderdeeltjes wilt gaan houden / gebruiken zeker niet.

Alletwee eruit en iets als dit terughalen: http://link.marktplaats.nl/712302199
 

Joep

Verbannen
Je hebt gelijk Jacco, echter ziet die 2.6 er optisch nog zo goed uit, dat het eigenlijk ook zonde is om m weg te doen. Vandaar ook misschien de 2.2 maken zoals ik haar kocht enkel met mistlampen en sproeiers en zo verkopen. Hoef de hoofdprijs er zoiezo niet voor en zit om geld niet verlegen maar toch. 1 last minder zou tof zijn.
Die 2.6 was van een dermate laag bedrag dat ik die wel mee móést nemen. En nu ik er een paar dagen mee heb gereden bevalt ie eigenlijk wel. Mijn Irmscher velgen eronder, deurpinnetjes overzetten en het wortelhout ombouwen zijn alvast wat ideeën. :P moeijk moeilijk allemaal.

Die sedan die je laat zien is een mooie, alleen als het een v6 gaat worden dan het liefst een 3.2 of als dat niet beschikbaar is een 3.0.

Lekker makkelijk maak ik het mezelf niet nee, maar dat geeft niet. :) Ik heb geen haast. Wel wil ik gelijk de juiste keuze maken natuurlijk, dus het hoeft niet overhaast.

Thanks voor je bericht in elk geval. d:)b
 

Colinh

Donateur 2023
Joep zei:
Maar wat doe ik dan met de 2.6 station? Zoiezo wil ik een ''vollere'' sedan, 2.2 automaat en het liefst in een Marseille rode kleur. :Y

Weer een fijn dilemma... :N


:? :?

Ik volg het allemaal niet echt, ook niet als ik al je berichten een paar keer lees.

Maar nogmaals het zou doodzonde zijn om die caravan uit elkaar te halen.
 
Bovenaan