Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankejwel Aart, ik zal is gaan zoeken
Ondertussen al via internet wat gevonden. Ff kijken wat de verzendkosten zijn en dan gaat ik m waarschijnlijk bestellen.
 
Zondag kwam de Pioneer Avid HD1 BT nog binnen so me wéér very happy.
Wil hem wel proberen werkend te krijgen op het stuurwielbediening met een adapter maar of dat gaat lukken?
De lijst is weer wat kleiner en het werk aan de Omega stapelt op. :)

Avic.jpg
 
Vandaag de oranje achterknipperlichtjes vervangen door rode lampjes, vind ik netter als dat oranje en bij amerikaanse auto,s mag het ook dus !!

Voor de rest blijft alles origineel Omega hoor, ik ga mezelf deze week alleen is verdiepen in een andere dubbeldin radio met navigatie, ik zie op internet modellen die waarschijnlijk geschikt zijn voor een Omega en de stuurbediening, iemand hier ervaring mee ?

gr Hugo

Opel Omega 2.6 V6 elegance automaat met 17 inch executive velgen en ww voorruit bj Dec 2001
 
Niks, aan m'n MV6 heb ik al maanden niks gedaan ook niet mee gereden 8)7

Wél heb ik mijn heuse Lotus Omega armsteun opgehaald vanmiddag ! ! dit project had ik al besproken voordat ik wist wat ik nu weet over mijn A Omega.. maakt niet uit ;)


Ik vind lederen armsteun van de Lotus Omega zo super mega kei vet :s die wilde ik ook in mijn A Omega, maar dit is nergens te koop, ook bij de dealer niet meer, en al wel wil ik niet weten wat dat kost.. toen ik een tijdje terug met Niels bij een eigenaar was (voor die B Senator 24V einddemper) welke zoveel Opel's heeft dat je er gewoon eng van word, waaronder 2 Lotussen 7(8)7 heb ik 2 duidelijke foto's van de armsteun gemaakt, daarmee ben ik naar een bekleder gegaan, deze wilde de uitdaging wel aangaan :) de armsteun is alleen Op de Lotus Omega geleverd, niet op een 'gewone' A, 3000, EVO 500 o.i.d..

Dit moest het worden:


lotusomegaprototype-3.jpg


lotusomegaprototype.jpg





Dit is 1 van de foto's welke ik zelf gemaakt had, deze en bovenstaande foto's had de bekleder waarvan hij mijn armsteuntje gemaakt heeft:



2ppeexv.jpg





En dit is 'm dan !!





znx99d.jpg


beioap.jpg


23r9s0.jpg


qpp44o.jpg






Echt super ! *O*


Groetjes,
Sjors
 
Ik weet niet waar je je foto's hebt gehost, Sjors... maar ik zie hier alleen de tekst 'Afbeelding' :( (no picca whatsoever :N )
Jammer, was wel benieuwd naar die lederen armsteun :Y
 
Vanmiddag achterzijde nieuwe set veren geplaatst. ( rechtsachter was gewoon 1 complete ring afgebroken).
Heeeeeerlijk om dan weer achter het stuur te kruipen. drempeltjes nemen wordt weer een genot. was zoiezo wel nodig blijkt achteraf.

aankomend weekend gaan er nieuwe stabilisator-stangen op. Dan hoeft de radio niet meer perse aan zodat ik het niet hoor klapperen, whaha
 
Sjors-V6 zei:
Wél heb ik mijn heuse Lotus Omega armsteun opgehaald vanmiddag ! ! dit project had ik al besproken voordat ik wist wat ik nu weet over mijn A Omega.. maakt niet uit ;)
Groetjes,
Sjors

Dat heeft die kerel netjes gedaan Sjors!
 
Vanmorgen foutcodes uit de Omega laten halen. Maar foutcode missing Cruise Control blijft terugkomen.

Vanmiddag andere EGR + pijp opgehaald in belgie, en ook een knipperlicht hendel met Cruise Control.

De hendel met Cruise Control erin gezet en nu heb ik ook Cruise Control :D

Bij de vorige eigenaar hebben ze dus de verkeerde hendel erin gezet, kleur was ook anders dan de rechtse.

En als het zo droog is de EGR verwisselen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vandaag doet de omega dienst als radiowagen op de Haspengouw rallye.
Voldoende batterijen aan boord, een hoop kabel, een extra antenne op het dak, en dan een heel dagje in het lederen salon zitten.
Is nog niet zo'n straf denk ik toch :)
 

yoyo

The UK brothers
Tinuske zei:
Vanmorgen foutcodes uit de Omega laten halen. Maar foutcode missing Cruise Control blijft terugkomen.

Vanmiddag andere EGR + pijp opgehaald in belgie, en ook een knipperlicht hendel met Cruise Control.

De hendel met Cruise Control erin gezet en nu heb ik ook Cruise Control :D

Bij de vorige eigenaar hebben ze dus de verkeerde hendel erin gezet, kleur was ook anders dan de rechtse.

En als het zo droog is de EGR verwisselen.

Zodan, dat zijn weer goede berichten!
 

Xedrah

Donateur 2024
Mijn eerste defect gehad met de Vectra! :o Kom van de snelweg af, neem de afrit en beneden ga ik vanuit stilstand rijden. Opeens; schokken, stoten, geen vermogen. Niet best, storinglampje. Vervolgens komt ie op 80, maar wel weinig power en wat schokken. Dus ik een paar km rijden, vervolgens zakt ie af naar 60-65 km/u, harder wilde hij niet! Dus allemaal auto's achter me te drukken; ik vervolgens de parallelweg op. En zo naar huis gereden. Gelukkig reed ie nog wel, en ik moest nog maar 10 km ofzo tot huis.

Het was vrijdagmiddag, dus gelijk gebeld met de dealer. Had het vermoeden dat het aan de hogedruk brandstofpomp lag (directe injectie). Is een kwaal van die dingen, net als de brandstofdruksensor. Savonds uitgelezen en inderdaad, allerlei meldingen met de brandstofdruk enzo. De dealer had nog een sensor liggen, dus die zaterdagochtend opgehaald en erop gezet. Geen verandering. Dus weer erheen voor de pomp. Erop gezet, starten lopen. 20 minuten werk ofzo. Ikke blij. Maar goed, de sensor wordt onder een terugroepactie vergoed, dus gratis. De pomp niet. Die is 507 euro bruto ex, wat uiteindelijk 427 inclusief BTW werd.
Tegenvallertje, maar dan heb ik dat vast gehad, enige echte kwaal van de 2.2. Beter dan een dieselpomp vervangen a 1500 euro. :X Heb inmiddels 13000 km ermee gereden en er komt ongeveer 1500 per week bij nu.

Gister ook zoiets, de Frontera moet a.s. donderdag voor de APK. Dacht dat ie wel in orde was, maar na het boodschappen doen, hoorde ik dat de uitlaat opeens lek was.. :( Dus ik dat ding er gistermiddag onder vandaan gehaald. De middendemper bleek niet meer te redden, behoorlijk gaar. Mijn vrije zaterdagavond opgeofferd om de demper te vervangen door een stuk buis. Vanmorgen eronder gezet, APK-proof, maar wel een beetje aso zware brom nu. 8)7
Klinkt prima, maar weet niet of vrouwlief het kan waarderen. Misschien binnenkort toch maar ergens een demper opzoeken en die ertussen lassen. Het orginele spul is levensduur, dus als het even kan, begin ik daar niet aan...

Ach ja, het houdt je van de straat he. :Y
 
Ach ja, zo blijkt wel weer dat elke auto z'n (dure) zwakke plekken heeft......



Net een setje Eibach veren voor m'n 3.2 besteld!

Groet,

Niels
 
@Xedrah:

Mooie boel en weer lekker allemaal tegelijk. Ik zou toch zo graag een auto hebben waaraan nooit iets mankeert ;) . Ik snap dat niet, we hebben nu ongeveer 100 jaar auto's en nog steeds gaat er wat aan stuk. Misschien zou een nieuwe een oplossing zijn maar goed dat heeft ook zo zijn nadelen. Je begint je post wel lekker "Mijn eerste defect gehad met de Vectra! :o ". Ha, of had je gedacht dat je nu verschoond zou blijven van technisch malheur :D . Troost je met de gedachte dat het toch ook weer meeviel. Een nieuwe inspuitpomp was - zoals je zelf ook al zegt - echt een tegenvaller geweest.

Succes nog met de Vectra ;) .

@Niels:

Hé, gaat het nu echt gebeuren; die verlaging. Zijn het dezelfde als ik (circa 3 cm verlaging). Hoe gaat dat straks eigenlijk met de niveauregeling? Ik heb toen voor de gemakkelijke weg gekozen door het betreffende relais te verwijderen. Ik heb daardoor nu geen regeling meer maar in de praktijk mis ik dat ook niet echt. Voor de leuk is het natuurlijk wel om de Omega te verlagen en daarbij de niveauregeling te behouden. Ik geloof dat onze Sjors hiermee ervaring heeft. Volgens mij heeft hij dat eens gedaan bij de Omega van zijn pa.

Groet,

Walter
 
OmegaUser zei:
@Xedrah:

@Niels:

Hé, gaat het nu echt gebeuren; die verlaging. Zijn het dezelfde als ik (circa 3 cm verlaging). Hoe gaat dat straks eigenlijk met de niveauregeling? Ik heb toen voor de gemakkelijke weg gekozen door het betreffende relais te verwijderen. Ik heb daardoor nu geen regeling meer maar in de praktijk mis ik dat ook niet echt. Voor de leuk is het natuurlijk wel om de Omega te verlagen en daarbij de niveauregeling te behouden. Ik geloof dat onze Sjors hiermee ervaring heeft. Volgens mij heeft hij dat eens gedaan bij de Omega van zijn pa.

Groet,

Walter

Hé Walter,

Volgens mij zijn dat idd. dezelfde veren, zag dat jij ook Eibach veren hebt gebruikt,
en juist omdat ik de stand van jouw Omega super vind, dus ook Eibach gekozen!
Volgens de advertentie op ebay idd. -30mm d:)b

Ik laat overigens wel de originele schokdempers zitten, aangezien deze nog heel goed zijn,
en deze Omega al een stuk stugger is als m'n vorige MV6!

Niveau regeling heb ik niet! dus dat probleem heb ik niet!
Ook al is het niet echt een probleem, kwestie van het armpje van de voeler, meter, hoe dat
ding onder de achteras ook mag heten 8)7 instellen op de goede hoogte!
(Dan moet je dus wel weer schokdempers hebben die daar voor geschikt zijn!)

Van de zomer nog andere velgen eronder, en wat spuitwerk (steenslag)en dan is die klaar :?
http://www.online-velgen.nl/velgen/4804-swh-mesh-2/
Zoiets, maar weet het nog niet = zoveel keuze :?

Groetjes,

Niels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Klinkt goed Niels. Dat gaat ongetwijfeld mooi staan. Het is dat ik nu al moet oppassen met m'n lip voor, anders mocht die van mij ook nog wel iets omlaag. Nu doe ik dat maar niet.

Ben wel erg benieuwd hoe hij met die nieuwe veren zal rijden / wat je overhoud van het originele veercomfort.
 
B-Buster zei:
Klinkt goed Niels. Dat gaat ongetwijfeld mooi staan. Het is dat ik nu al moet oppassen met m'n lip voor, anders mocht die van mij ook nog wel iets omlaag. Nu doe ik dat maar niet.

Ben wel erg benieuwd hoe hij met die nieuwe veren zal rijden / wat je overhoud van het originele veercomfort.

Dat is ook de reden dat is het tot nu toe nog nooit gedaan heb,
echter is m'n nieuwe B2 toch al een stuk minder comfortabel dan m'n
vorige mv6, Diplomat, Senator of nieuwe Sprinter dus ga ik het er eens op wagen!
(gelijk met nieuwe draagarm rubbers)

Groet,

Niels<br /><br />-- 27 feb 2011 15:35 --<br /><br />Vind de Insignia OPC (look) velgen ook wel vet!

http://www.online-velgen.nl/velgen/7637-opc-insignia/

Voorbeeld onder een zwarte auto;

autowp.ru_opel_insignia_opc_sports_tourer_2.jpg


Groet,

Niels

(= dit off-topic?? :? )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heb je nog wel originele dempers enzo dan onder je 3.2?

Met 17" wielen vond ik mijn B2 niet minder comfortabel dan Sjors zijn MV6 op 17". Jou MV6 had wel een nog wat zachtere vering/demping dacht ik te merken toen we naar Rüsselsheim zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan