Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo

The UK brothers
oke thanks Andrew en uiteraard Martijn ook voor de bijdrage.

Enne....Andrew nog prettige dagen verder.
 
Niels zei:
Ach ja, zo blijkt wel weer dat elke auto z'n (dure) zwakke plekken heeft......



Net een setje Eibach veren voor m'n 3.2 besteld!

Groet,

Niels


Ben eigenlijk super benieuwd ! we hebben er al zo vaak over gesproken, nu geen woorden maar daden ! O-)


Niels zei:
Van de zomer nog andere velgen eronder, en wat spuitwerk (steenslag)en dan is die klaar :?
http://www.online-velgen.nl/velgen/4804-swh-mesh-2/
Zoiets, maar weet het nog niet = zoveel keuze :?

Groetjes,

Niels



Wat ik je al zei: zo lang je twijfelt Niels gewoon lekker blijven rond kijken, je komt vanzelf de set tegen waarvan je denkt: die wil ik onder mijn Omega !
Ik vind die velg waar naar je linkt best wel heel vet ! Immitatie BBS'jes ?

Ik vind het echt wel vet staan !!


30to0vo.jpg


9kca5c.jpg





Niels zei:
kwestie van het armpje van de voeler, meter, hoe dat
ding onder de achteras ook mag heten 8)7 s


Haha ! _O-

Sensor automagische niveau regeling ! :s


Niels zei:
B-Buster zei:
Heb je nog wel originele dempers enzo dan onder je 3.2?

Met 17" wielen vond ik mijn B2 niet minder comfortabel dan Sjors zijn MV6 op 17". Jou MV6 had wel een nog wat zachtere vering/demping dacht ik te merken toen we naar Rüsselsheim zijn geweest.

Ja, weet het niet kan ook met het bouwjaar te maken hebben!
Merkte bijv. dat die van Ruud ook soepeler geveerd is dan mijn B2!

Als je bijv. ook merkt hoe de 3.2 remt! echt een verschil met een B2 3.0! waar ik er ook
al diverse van gereden heb (proefritjes)
(Volgens Sjors zit er een andere rembekrachtiger in!)
Kan dus best zijn, dat ze de vering ook weer hebben aangepast.

Ook zijn mijn draagarm rubbers niet super meer en dat kost natuurlijk ook comfort!

Maar ik vind het totaal niet erg hoor, hij gaat nu lekker strak de bochten door!
en strax met de nieuwe veren en rubbers hoop ik nog sportiever!

Komt hoop ik allemaal wel weer goed,

Groet,

Niels



De nummers komen echter niet overeen met de modellen t/m MY 2001 ! dus ik ga er vanuit dat het ander is ! dat verklaart ook het veel happiger remmen van jouw 3.2 !



B-Buster zei:


Schitterend Jacco ! heb je je Omega inmiddels weer gewassen ? 8)7



Niels zei:
Kijk, dat is goed om te horen!

Persoonlijk vind ik het niet zo erg (wel lekker)als een auto een beetje zwaar stuurt!

Groet,

Niels


Ik ook ! ik heb dan gewoon het gevoel dat het meer, ja hoe zeg je dat.. Echt is ! als die sturen zo ontiegelijk licht gaan (wat bij veel auto's is vandaag de dag) dan vind ik dat zo onnatuurlijk en kunstmatig over komen ! met inparkeren is dat wel fijn.. maar geef mij over het algemeen maar een auto die een beetje zwaarder stuurt.




Groetss,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Niels zei:
Van de zomer nog andere velgen eronder, en wat spuitwerk (steenslag)en dan is die klaar :?
http://www.online-velgen.nl/velgen/4804-swh-mesh-2/
Zoiets, maar weet het nog niet = zoveel keuze :?

Groetjes,

Niels



Wat ik je al zei: zo lang je twijfelt Niels gewoon lekker blijven rond kijken, je komt vanzelf de set tegen waarvan je denkt: die wil ik onder mijn Omega !
Ik vind die velg waar naar je linkt best wel heel vet ! Immitatie BBS'jes ?

Ik vind het echt wel vet staan !!


30to0vo.jpg


9kca5c.jpg

Die vind ik niet zo geweldig. Te weinig spaak, teveel velgrand.

B-Buster zei:


Schitterend Jacco ! heb je je Omega inmiddels weer gewassen ? 8)7
Nee, zondag was het continue aan het regenen. |:(

Zelfs 's avonds in het donker pas alles uitgeladen.. nog steeds in de regen. 8)7
 
Ik vind DIE velgen op de foto ook niet mijn favoriet, maar ze lijken er redelijk op, op deze manier krijg je een beetje beeld hoe het zou kunnen staan, zo bedoelde ik het ! :Y
 
Sjors-V6 zei:
Ik vind DIE velgen op de foto ook niet mijn favoriet, maar ze lijken er redelijk op, op deze manier krijg je een beetje beeld hoe het zou kunnen staan, zo bedoelde ik het ! :Y

Ik denk (hoop) dat deze er meer op gelijken!


IMG_3222modded.jpg



Foto is door Sjors gemaakt :*)

Groet,

Niels
 
Zo! Hélémaal af d:)b . Niets meer aan doen. Als ik in een B2 zou rijden dan zou dit mijn voorbeeld zijn. Hé Sjors, waar heb je deze gezien?

Groet,

Walter
 
OmegaUser zei:
Zo! Hélémaal af d:)b . Niets meer aan doen. Als ik in een B2 zou rijden dan zou dit mijn voorbeeld zijn. Hé Sjors, waar heb je deze gezien?

Groet,

Walter

Om heel eerlijk te zijn; het is een B1 *O*

Maar ik snap het Walter! ik vind het ook vet!

IMG_3226modded.jpg
 
Mooie B1!

ik vind persoonlijk dit type velg mooi : <a class="postlink" href="http://www.online-velgen.nl/velgen/6210-wolfrace-takata/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.online-velgen.nl/velgen/6210 ... ce-takata/</a>

5-spaak dubbel. Alleen niet in die kleuren.

Hoewel dit ook mooi is, ook de kleur: <a class="postlink" href="http://www.online-velgen.nl/velgen/6241-dare-drift-rz-black/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.online-velgen.nl/velgen/6241 ... -rz-black/</a>

weet alleen niet of het onder een Omi zal staan :?
 
Ik zal wel weer een hoop omega lovers voor de schenen schoppen. Maar voor mijzelf en de geinterreseerden heb ik het volgende gedaan:

De lampjes van alle verwarmings roosters verwisselt voor blauwe leds.
Elektr ruiten bediening blauwe leds,
Stuur radio bediening blauwe leds,
Licht schakelaar alles blauwe leds,
Knoppen tussen de autoradio en ECC blauwe leds (autoradio is ook compleet blauw ;),
ECC climate control module blauwe temparatuur en standen displays, en knoppen blauw verlicht met leds
Boord computer display blauw,

Kortom, alles blauw.


De klokken en wijzerplaten moet ik nog doen, heb een compleet vervangende witte sport wijzerplaat welke tevens ook over de hele oppervlakte plasma verlichting is. Als die aangaat is hij ook helemaal blauw :D

Ga dan meteen die wijzer verkleuring mod doen die ik hier in de howto zag.

Zal binnenkort eens wat foto's schieten als ik een camera bij de hand heb.
 
Nou, komt ie dan sinds maandag......
2 nieuwe schoenen voor, 4 wiel uitlijning, mute van de carkit eindelijk aangesloten, 2 nieuwe ringen in de voordeuren zodat ie niet meer knakt, nieuwe doppen in de bagageruimte over de mat, nieuwe 4 weg klep tbv vacuum (nou nog een andere lek op te sporen) en een nieuwe klep voor het voorste sleepoog gekocht en nu bij de spuiter (wie zei ook al weer dat het weinig kostte bij de VOD, ofwel 61 fucking euro's en 40 ex voor het spuiten)
Maar ja, op de meeting moet ie er wel een beetje fatsoenlijk bij staan toch? ;)
Nou nog ff helemaal cleanen en het leer doen en dan is het wel weer ff goed.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
@ Niels: dat is de B1 van Ebay verkoper Andreas toch?

Dikke bak, absoluut. Dan twijfel ik weer om toch zo'n bumper erbij te nemen. _O-
 
Heb nou even gechecked nu het donker is, maar die leds in de verwarmings roosters zijn minimaal te zien helaas.

Komt omdat het lensje van de led dus in de lengte richting schijnt en niet rondom zoals eigenlijk zou moeten met die licht verdelers aangezien die licht verdelers het licht opnemen van de zijkant.

Iemand een idee? lensen bij vijlen? of ledjes uit hun houders halen kabeltjes solderen en met de lens op de licht verdelers plakken?
 
Niels zei:
Sjors-V6 zei:
Ik vind DIE velgen op de foto ook niet mijn favoriet, maar ze lijken er redelijk op, op deze manier krijg je een beetje beeld hoe het zou kunnen staan, zo bedoelde ik het ! :Y

Ik denk (hoop) dat deze er meer op gelijken!


IMG_3222modded.jpg



Foto is door Sjors gemaakt :*)

Groet,

Niels


Juist heel goed !! helemaal goed ! echt stom, die foto's heb ik inderdaad gemaakt.. heb zoveel Omega foto's dat ik het allemaal niet meer weet 8)7

Dat vind ik toch wel super vet d:)b





OmegaUser zei:
Zo! Hélémaal af d:)b . Niets meer aan doen. Als ik in een B2 zou rijden dan zou dit mijn voorbeeld zijn. Hé Sjors, waar heb je deze gezien?

Groet,

Walter

In Duitsland bij Opel Parts1 (Jacco klopt!) echt een hele mooie auto !
 

yoyo

The UK brothers
Een tijdje geleden ontdekt dat ik geen luchtrooster verlichting had, destijds head ik de middelste
luchtroosters voorzien van verlichting (gwoon omdat er wel een lampje achter brandde maar niets
op de roosters wat maar licht doorliet)

Vandaag even naar de sloop gegaan en daar kwam ik een B1 caravan tegen waar alles nog in zat.
Dus ook even daar de roosters er uit gehaald.
Links had ik ooit eens een stekker zien zitten maar een tijdje geleden toen ik het dashboord kastje
had verwisseld (voor één met een telematica unit) zag ik rechts geen kabeltje lopen voor de verlichting.

Vandaag dus alles eruit gehaald en na lang zoeken kwam ik de kabel toch tegen.
Deze had zich verstopt in het kabelgootje onder de airbag en schuinachter dashboord kastje onder
het aantal lagen tape.

Deze eruit gehaald lampje erin en hij brandde!
Dus nu is (bijna) alle verlichting binnen in orde.

Toch weer leuk als alles lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan