Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
B-Buster zei:
Heb je nog wel originele dempers enzo dan onder je 3.2?

Met 17" wielen vond ik mijn B2 niet minder comfortabel dan Sjors zijn MV6 op 17". Jou MV6 had wel een nog wat zachtere vering/demping dacht ik te merken toen we naar Rüsselsheim zijn geweest.

Ja, weet het niet kan ook met het bouwjaar te maken hebben!
Merkte bijv. dat die van Ruud ook soepeler geveerd is dan mijn B2!

Als je bijv. ook merkt hoe de 3.2 remt! echt een verschil met een B2 3.0! waar ik er ook
al diverse van gereden heb (proefritjes)
(Volgens Sjors zit er een andere rembekrachtiger in!)
Kan dus best zijn, dat ze de vering ook weer hebben aangepast.

Ook zijn mijn draagarm rubbers niet super meer en dat kost natuurlijk ook comfort!

Maar ik vind het totaal niet erg hoor, hij gaat nu lekker strak de bochten door!
en strax met de nieuwe veren en rubbers hoop ik nog sportiever!

Komt hoop ik allemaal wel weer goed,

Groet,

Niels
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Hmm komt helemaal goed Niels ;)

Hier is vandaag ook nog wat actie geweest:
img8187y.jpg

By illuminat0r at 2011-02-27
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
@ Niels: uiteraard, dat komt helemaal in orde. :)

@ Stijn: lol, je was je winterbanden zat, of heb je je audio opgeblazen? :P


Hier vrijdag nog even bezig geweest met m'n wielen. Zaterdag ochtend zou hij uitgelijnd worden, dat wilde ik met de zomerset doen aangezien het winterseizoen toch niet zolang meer duurt, dus vrijdag alvast de achterwielen even gewisseld. Voorwielen lagen nog bij de bandenshop (sinds november :P) n.a.v. het leeglopen. Nu is er een soort lijm tegen de binnenrand van de velg gesmeerd die ervoor moet zorgen dat de band niet om het wiel kan draaien, bijv. wanneer er hard geremd wordt. Soort van ultieme poging met deze banden een oplossing te vinden.

De wisseltruc achter:
IMG_0229modded.jpg


En dan sta je de volgende morgen zo bij de bandenshop:
IMG_0235modded.jpg


Zomerset er nu maar even onder laten zitten zodat ik de winterwielen even goed schoon kan maken. Mochten die weer nodig zijn dan heb ik ze zo weer omgelegd.

IMG_0247modded1.jpg
 
He Jacco, mooi, de zomer velgen er weer onder!
En tevreden over het resultaat v.w.b. het uilijnen?

Heeft je B1 weer gereden?

Groet,

Niels
 
:X

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=46&t=1483&p=20833#p20833" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=46&t=1483&p=20833#p20833</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
@ Niels:

Thnx! Ik ben ook wel blij dat ze er weer onder zitten. :)

Zaterdag was niet de beste dag om een oordeel te vellen over het uitlijnen, aangezien het erg hard waaide. Dan is-ie met de 245'ers erg spoorgevoelig.

Wel heeft het stuur nog nooit zo recht gestaan.. meestal toch een moeilijk punt voor de uitlijners. Dus daar ben ik al erg blij mee. :)

De B1 heeft idd weer even een rondje gereden, is (en blijft) nog wel geschorst.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Blijft een fijne auto. :)

Stond sinds afgelopen mei stil op bokjes. Eenmaal met de voetjes op de vloer bleken zelfs de remmen niet vast te zitten, uiteraard even aanlopen maar dat was zo voorbij. Motor liep meteen prima. Wel viel me weer op dat hij best zwaar stuurt, iets waar ik destijds ook al eens naar heb laten kijken maar wat geen defect naar boven bracht. Zelfs met deze banden (225/55 16) tegenover m'n 245'ers onder de B2 stuurt hij een stuk zwaarder.

Maargoed, hij heeft ook wat meer werkervaring, dus dat geeft niet.

Ook leuk, het interieur rook nog steeds zoals vanouds. Lekker naar leder dus. *O*
 
Kijk, dat is goed om te horen!

Persoonlijk vind ik het niet zo erg (wel lekker)als een auto een beetje zwaar stuurt!

Groet,

Niels
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
:X

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=46&t=1483&p=20833#p20833" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=46&t=1483&p=20833#p20833</a>

Mooi dat het verholpen is.

Niels zei:
Vind de Insignia OPC (look) velgen ook wel vet!

Gaat niet passen, de steek is anders.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik vond/vind het ook niet erg, anders waren daar nog wel wat dingen aan vervangen destijds. :P

Dikke avatar Niels!

Vega zei:
Niels zei:
Vind de Insignia OPC (look) velgen ook wel vet!

Gaat niet passen, de steek is anders.

Zijn zo te zien geen originele. Op de site staat 5x110. Wel jammer van de ET waarde, (42). Dat worden dan spacers.

Ik vind die OPC wielen opzich mooi, maar het design past denk ik niet zo onder een Omega. Die andere wielen zijn wel erg dik.
 

Xedrah

Donateur 2024
B-Buster zei:
Wel viel me weer op dat hij best zwaar stuurt, iets waar ik destijds ook al eens naar heb laten kijken maar wat geen defect naar boven bracht. Zelfs met deze banden (225/55 16) tegenover m'n 245'ers onder de B2 stuurt hij een stuk zwaarder.

Maargoed, hij heeft ook wat meer werkervaring, dus dat geeft niet.

De V6'en hebben een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging he, de 4 pitters helaas niet, dat wist je vast wel toch? ;)<br /><br />-- 27 feb 2011 21:59 --<br /><br />
OmegaUser zei:
Ha, of had je gedacht dat je nu verschoond zou blijven van technisch malheur :D . Troost je met de gedachte dat het toch ook weer meeviel. Een nieuwe inspuitpomp was - zoals je zelf ook al zegt - echt een tegenvaller geweest.

Succes nog met de Vectra ;) .

Dank je. Nee, dat had ik niet verwacht hoor. Eigenlijk valt het me mee dat ik er nu pas wat mee heb! Alles werkt naar behoren, heb er winterbanden onder gezet, zonneschermen achterin en verder is tie gewoon top.

Overigens bevallen de voorstoelen helemaal niet. Heb regelmatig een stijve onderrug en heb nu ten einde raad een opgerolde handdoek in de hoek gedrukt. Gaat nu stukken beter, maar is geen porum natuurlijk. Had in de Omega nooit last, topstoelen.
Heb vorige week een tweedehands zwarte recaro gekocht, in nieuwstaat. Het wachten is nu op een frame en dan de boel omschroeven. :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
B-Buster zei:
@ Stijn: lol, je was je winterbanden zat, of heb je je audio opgeblazen? :P

Hehe neen toch niet.
De standverwarming die 2 jaar stilgelegen heeft ondertussen is met een nieuw brandstofpompje weer tot leven gekomen d:)b
Nu wel warme lucht en koelwater, al is de winter bijna voorbij.

Na een half uurtje was het al stukken beter: (hoewel het vuil op de auto nu meer zichtbaar is...)
img8190g.jpg

By illuminat0r at 2011-02-27

Nu nog enkele dagen afwachten en uitproberen, en dan kan ik eindelijk ook het luchtfilter weer inbouwen 7(8)7
Dat zit nl. nogal fel in de weg om op gyneacologische wijze aan alle schroefjes te geraken...

Binnenkort een howto:
9789002235214.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Xedrah zei:
B-Buster zei:
Wel viel me weer op dat hij best zwaar stuurt, iets waar ik destijds ook al eens naar heb laten kijken maar wat geen defect naar boven bracht. Zelfs met deze banden (225/55 16) tegenover m'n 245'ers onder de B2 stuurt hij een stuk zwaarder.

Maargoed, hij heeft ook wat meer werkervaring, dus dat geeft niet.

De V6'en hebben een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging he, de 4 pitters helaas niet, dat wist je vast wel toch? ;)

Zeker, maar dat is het niet in dit geval. Zoals jij waarschijnlijk weet is de B1 al een tijdje in de familie, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal van zijn vroegere dienstjaren. Hij is op enig moment gewoon wat zwaarder gaan sturen.

Dank je. Nee, dat had ik niet verwacht hoor. Eigenlijk valt het me mee dat ik er nu pas wat mee heb! Alles werkt naar behoren, heb er winterbanden onder gezet, zonneschermen achterin en verder is tie gewoon top.
Het zijn ook gewoon fijne auto's. :)

Overigens bevallen de voorstoelen helemaal niet. Heb regelmatig een stijve onderrug en heb nu ten einde raad een opgerolde handdoek in de hoek gedrukt. Gaat nu stukken beter, maar is geen porum natuurlijk. Had in de Omega nooit last, topstoelen.
Heb vorige week een tweedehands zwarte recaro gekocht, in nieuwstaat. Het wachten is nu op een frame en dan de boel omschroeven. :)

Hmm, opzich wel wat herkenbaar. Ik zit niet zo vaak in de GTS hier maar merkte ook weleens dat bij een lange(re) rit ik m'n draai niet helemaal kan vinden. Daar hebben ze t.o.v. de Omega stoelen wel wat puntjes laten liggen. In een Insignia vind ik ze wel weer erg goed. Helemaal met die multi-contour uitvoering.

Ben benieuwd hoe dat eruit komt te zien, die Recaro stoel!

Illuminat0r zei:
Hehe neen toch niet.
De standverwarming die 2 jaar stilgelegen heeft ondertussen is met een nieuw brandstofpompje weer tot leven gekomen d:)b
Nu wel warme lucht en koelwater, al is de winter bijna voorbij.

Na een half uurtje was het al stukken beter: (hoewel het vuil op de auto nu meer zichtbaar is...)
<a class="postlink" href="http://img12.imageshack.us/img12/8872/img8190g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://img12.imageshack.us/img12/8872/img8190g.jpg</a>

Nu nog enkele dagen afwachten en uitproberen, en dan kan ik eindelijk ook het luchtfilter weer inbouwen 7(8)7
Dat zit nl. nogal fel in de weg om op gyneacologische wijze aan alle schroefjes te geraken...

Allemachtig wat maakt die een rook zeg! :D

Scheelt veel zonder filter dan..

Mijn standkachel rookt totaal niet!
 

yoyo

The UK brothers
Gisteren de tweede koplamp unit voorzien van een aluminium afstelnok (uit onze webshop)
deze lagen al een tijdje op de plank naast de kapotte units.

Dus nu zijn beide kunststoffen afstelnokken vervangen door alu exemplaren.
Later deze week de kap weer op het huis kitten.
Iemand enig idee wat voor kit ik hier voor moet/mag gebruiken?
 
Ik ben daar zelf ook nog naar aan het zoeken.
Mijn plan was om even bij de mannen van AutoTotaalGlas te gaan beppen.
Die kit mag ook weer niet té agressief zijn omdat het dan het kunststof aan tast.
 
Ik denk misschien heldere montage-kit die weersbestendig is?

<a class="postlink" href="http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=af993e0fc2c7dd2dc07d34" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07d34</a>

<a class="postlink" href="http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=af993e0fc2c7dd2dc07c94" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=a ... dd2dc07c94</a>

Denk dat je 1 van deze wel kunt gebruiken.

Ow, enne, mijn Omega is weer helemaal goed :D
 

Andrew

600.000
MetalRush zei:
Ik ben daar zelf ook nog naar aan het zoeken.
Mijn plan was om even bij de mannen van AutoTotaalGlas te gaan beppen.
Die kit mag ook weer niet té agressief zijn omdat het dan het kunststof aan tast.

Vanuit een besneeuwd Zwitserland maar even mijn ervaring hierover delen:
Je wilt daar geen normale "uithardende" kit voor gebruiken, dat is alleen handig als je het echt nooit meer open wilt maken. Dat lijkt voor de hand te liggen, maar je weet maar nooit of er met kitten toch een lekje ergens zit, wat mij dus daadwerkelijk is overkomen (luchtbelletje in de kit, wat ik niet gezien had ondanks heel precies werken). Ik heb daarvoor Shell Texophalt gebruikt (deze naam hoest ik uit mijn grijze massa op, dus wellicht schrijf je het net iets anders). Dat spul is eigenlijk bedoeld om bitumuneuze dakbedekking te lijmen. Het kleeft heel goed, vult en wordt niet echt hard (verwarmen geeft hetzelfde effect als de OEM-kit) en overtollige kit is simpel met wasbenzine te verwijderen. Ik heb mijn beide koplampunits daar ruim een jaar geleden mee gekit en het zit nog steeds perfect, en absoluut geen lekkage.

EDIT:
suggestie 1 van Tinuske is niet geschikt voor blijvend natte plekken, wat mij niet doet denken aan een koplampunit.
Suggestie 2 van Tinuske is denk ik wel geschikt, maar dus wel een eenmalige oplossing, siliconenkit kun je alleen mechanisch verwijderen na "uitharden".

Andrew
 
Wij danken u voor uw bijdrage, vanuit Zwitserland, Andrew ;)

(en vergeet niet een OOP-momentje vast te leggen, nu je toch daar zit _O-)

Veilige thuisreis, als het moment daar is... nu nog even lekker genieten, denk ik :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan