Mijn eerste defect gehad met de Vectra!
Kom van de snelweg af, neem de afrit en beneden ga ik vanuit stilstand rijden. Opeens; schokken, stoten, geen vermogen. Niet best, storinglampje. Vervolgens komt ie op 80, maar wel weinig power en wat schokken. Dus ik een paar km rijden, vervolgens zakt ie af naar 60-65 km/u, harder wilde hij niet! Dus allemaal auto's achter me te drukken; ik vervolgens de parallelweg op. En zo naar huis gereden. Gelukkig reed ie nog wel, en ik moest nog maar 10 km ofzo tot huis.
Het was vrijdagmiddag, dus gelijk gebeld met de dealer. Had het vermoeden dat het aan de hogedruk brandstofpomp lag (directe injectie). Is een kwaal van die dingen, net als de brandstofdruksensor. Savonds uitgelezen en inderdaad, allerlei meldingen met de brandstofdruk enzo. De dealer had nog een sensor liggen, dus die zaterdagochtend opgehaald en erop gezet. Geen verandering. Dus weer erheen voor de pomp. Erop gezet, starten lopen. 20 minuten werk ofzo. Ikke blij. Maar goed, de sensor wordt onder een terugroepactie vergoed, dus gratis. De pomp niet. Die is 507 euro bruto ex, wat uiteindelijk 427 inclusief BTW werd.
Tegenvallertje, maar dan heb ik dat vast gehad, enige echte kwaal van de 2.2. Beter dan een dieselpomp vervangen a 1500 euro.
Heb inmiddels 13000 km ermee gereden en er komt ongeveer 1500 per week bij nu.
Gister ook zoiets, de Frontera moet a.s. donderdag voor de APK. Dacht dat ie wel in orde was, maar na het boodschappen doen, hoorde ik dat de uitlaat opeens lek was..
Dus ik dat ding er gistermiddag onder vandaan gehaald. De middendemper bleek niet meer te redden, behoorlijk gaar. Mijn vrije zaterdagavond opgeofferd om de demper te vervangen door een stuk buis. Vanmorgen eronder gezet, APK-proof, maar wel een beetje aso zware brom nu.
Klinkt prima, maar weet niet of vrouwlief het kan waarderen. Misschien binnenkort toch maar ergens een demper opzoeken en die ertussen lassen. Het orginele spul is levensduur, dus als het even kan, begin ik daar niet aan...
Ach ja, het houdt je van de straat he.