Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niels zei:
Lijkt me niet dat een voorruit kan scheuren van een botsing met de trekhaak!

Je hebt er toch pas ook nog die gigantische sleurhut achter gehad?
dan komen er ook grote krachten op de trekhaak lijkt mij!

Groet,

Niels

ps. Dikke Kadett Colin! heb nog wel eens een Caravan bezit een 1.2s B-) !

Dat is een starre verbinding. Die vrachtauto geeft een stoot.

Gr jack
 

Joep

Verbannen
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P
 
joepklazen zei:
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P


mooie grill :? :? :? :? maar van wie is hij nou , 7(8)7 joep plaats de foto en jij zeg ik zou hem de zelfde kleur laten spuiten ik begrijp er niks meer van :? :? :? 8)7 8)7
 

Colinh

Donateur 2023
maasf zei:
Zo Barry, die is weer opgeknapt. Netjes hoor.
@ Colin, waar haal je die spuitbussen?

Geen idee waar je het over hebt ? 8)7 ;)


joepklazen zei:
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P

Ja idd, van de week reed m'n vriendin in de Omega achter me, dan is het soms of er geen gril in zit. Dus hij word zeker in kleur gespoten ja, dat moet toch wat beter staan.
Over dat je hem zelf wilt spuiten, laat 'm lekker spuiten Joep, je zegt dat je geen ervaring heb, een Irmscher gril is geen proefkonijn toch ? :P


carenbar zei:
joepklazen zei:
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P


mooie grill :? :? :? :? maar van wie is hij nou , 7(8)7 joep plaats de foto en jij zeg ik zou hem de zelfde kleur laten spuiten ik begrijp er niks meer van :? :? :? 8)7 8)7

Heej Barry, ik heb de Irmscher gril van Walter overgenomen en Joep heeft er eentje bij een dealer omgeruild, dus we hebben er beide een ;)
Ik denk dat je nog rondjes draait van het polijsten en waxen haha, dat mag ook wel, je B2 staat er strak bij d:)b d:)b




Gr Colin
 
Ziet er strak uit Barry !

Mooie kleur :9~


Vandaag de 18 inch Irmschers verruild voor een originele set 17 inch Omega velgen.
Waarom: omdat ik zondag op vakantie ga, en om de 18 inch banden te sparen (goed profiel) nu een paar duizend km op 17 inch ga rijden (minder maar verantwoord profiel)

Daarnaast ook de spatlappen van de Omega van pa eraf gehaald, hij vond ze toch niet meer zo mooi ogen 8)7
 
ik had ze er ook op zitten rondom heb ze aan de voor kant er ook afgehaald ,raakte er mee de grond als ik een drempel over reed.
moet nu alleen het een en het ander laten spuiten (schuur schade) zeg maar.
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag de Omega weggebracht om de bestuurderstoel te laten voorzien van een nieuw stuk leder. Vanmiddag weer ophalen, ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ook gelijk maar de originele achterveren besteld bij onze sponsor Eef en Huub. :Y En blijkbaar was ik niet de enige met een bestelling. :+
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ben benieuwd naar het resultaat van je stoel!

Haha, die E&H hebben het maar druk met ons. :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Via de VOD in ieder geval niet. Je wilt niet weten wat dat kost... bijna een bedrag met 4 cijfers voor de komma.
 
ik heb net effe gekeken bij een kennis van ons maar heb ze niet leggen meer , <a class="postlink" href="http://www.car-partsoutlet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.car-partsoutlet.nl</a>
maar als hij ze heb kosten ze niet veel en origineel allemaal
 
A

Anonymous

Gast
De Omega zojuist opgehaald, helaas zie je in het leder toch wat kleur verschil. Het is echter een beter gezicht dan voorheen met van die gele vlekken erin.

32zp2eo.jpg



2dtbvnl.jpg


Het nieuwe leder zal natuurlijk nooit helemaal de kleur uit 2003 benaderen, wat dus al 8 jaar en 130.000 km in de Omega zit. Het kleurverschil zal met de tijd wel minder worden. _/-\o_
 

Joep

Verbannen
Colinh zei:
maasf zei:
Zo Barry, die is weer opgeknapt. Netjes hoor.
@ Colin, waar haal je die spuitbussen?

Geen idee waar je het over hebt ? 8)7 ;)


joepklazen zei:
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P

Ja idd, van de week reed m'n vriendin in de Omega achter me, dan is het soms of er geen gril in zit. Dus hij word zeker in kleur gespoten ja, dat moet toch wat beter staan.
Over dat je hem zelf wilt spuiten, laat 'm lekker spuiten Joep, je zegt dat je geen ervaring heb, een Irmscher gril is geen proefkonijn toch ? :P


carenbar zei:
joepklazen zei:
Mooie grill Colin! Het ziet er nu bij jou een beetje net zo uit als bij mij. Ikzelf zou m echt in de kleur spuiten van de auto, dan komt ie echt mooi tot z'n recht.:P


mooie grill :? :? :? :? maar van wie is hij nou , 7(8)7 joep plaats de foto en jij zeg ik zou hem de zelfde kleur laten spuiten ik begrijp er niks meer van :? :? :? 8)7 8)7

Heej Barry, ik heb de Irmscher gril van Walter overgenomen en Joep heeft er eentje bij een dealer omgeruild, dus we hebben er beide een ;)
Ik denk dat je nog rondjes draait van het polijsten en waxen haha, dat mag ook wel, je B2 staat er strak bij d:)b d:)b




Gr Colin
Ik wil m best laten spuiten, maar waar laat ik dat doen tegen een goedkope prijs? :)
 

yoyo

The UK brothers
René,
Het zal je wel wat tegenvallen maar het ziet er vele malen beter uit als een vergeelde stoel.
Ziet er wel weer lekker fris uit.
toppie!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Veel beter zo.

En mocht de kleur je na een tijdje toch teveel afwijken, kan je het altijd nog een keer in 1 kleur laten verven.
 
carenbar zei:
zo, heren vandaag effe bezig geweest.
vanochtend om 9.50 kwam me pakje en als een klein kind heb ik het open gescheurd :9~

en om 1300 begonnen met poetsen *O* naar de klei de eerste laag ssr1 [foto2 was ik met de ssr1 klaar toen de blackhole er op
2yuzwxi.jpg
daarna de ex-p er op en daar na de pasta en whalaa het eind resultaat

o jongens was pas om 20.15 klaar :S
*O* maar het eind resultaat mag er wezen *O*



Zo die mag er weer wezen zeg !! wat een glans en de flakes van de metallic springen er echt weer uit ! een hoop werk, maar oh het resultaat word er dan ook naar :9~ _/-\o_



tarzanen zei:
De Omega zojuist opgehaald, helaas zie je in het leder toch wat kleur verschil. Het is echter een beter gezicht dan voorheen met van die gele vlekken erin.

32zp2eo.jpg



2dtbvnl.jpg


Het nieuwe leder zal natuurlijk nooit helemaal de kleur uit 2003 benaderen, wat dus al 8 jaar en 130.000 km in de Omega zit. Het kleurverschil zal met de tijd wel minder worden. _/-\o_



Donders, dát ziet er goed uit zeg !! d:)b

Hadden ze geen problemen ondervonden m.b.t. de stoel verwarming welke strak onder mee in gestikt zit af fabtiek ? ik vind het er trouwen sheel mooi strak op zitten ! net origineel geen rare vouwen o.i.d d:)b

Welk bedrijf heb je dat laten doen ? zat in Dordt begreep ik..










Van de week iedere avond na mijn werk met m'n Catera bezig geweest, ik wil (in mijn ogen) het beste uit 2 werelden criëeren, en ben bezig de middel console om te bouwen naar een Omega !

Alles is zo'n beetje plug and play, maar dan werkt het allemaal nog niet ! de ECC unit is bijvoorbeeld zo 1 op 1 over te zetten, maar de aansturing van bijvoorbeeld de achteruit verwarming zit bij een Catera (net als een Omega B2) op het ECC bedieningspaneel en niet los zoals bij een B1 !

Ik had van een defecte ECC bediening de stekkers (gele en zwarte) afgehaald en met losse stekkers een soort van adapter kabels gemaakt waarvan dan de functie met een losse schakelaar daarvan aftakken, dit kan ik dan in mijn Catera zo inpluggen ! zonder dat ik in mijn OEM bedrading moet gaan knippen.

Nu ben ik nog bezig een aparte kabelboom te maken voor mijn GID, (Radio > GID en GID > ruitenwisserhendel) ook dat kent een Catera niet die heeft een Volt en Oliedruk meter met alle functies van de Check Control als lampkes boven die 2 meters.




Foto's volgen, maar dan zijn jullie hiervan vast op de hoogte ;)



Groetjes,
Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan