Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ carenbar: Heel mooi zo d:)b . Een hoop werk maar het resultaat is er dan wel naar.

@ tarzanen: Ik vind het er prima uitzien zo. Je moet het ook even de tijd geven.

@Sjors-V6: Lekker bezig zo. Nu jezelf alleen nog een amerikaanse manier van autorijden aanmeten "Keep your lane" ;) . Dat valt natuurlijk weer niet mee als je telkens een B2 loopt de fotograferen :D .

Groet,

Walter<br /><br />-- 27 aug 2011 09:41 --<br /><br />
 
zou ik daardoor motorstoring gehad hebben ?.. :o :o

:+ :+




IMG_0999.jpg



IMG_0998.jpg


IMG_1001.jpg
 
de draden waren gewoon keihard ...je pakte t beet en ging uitelkaar...


de laatste foto:stukje draad zat naast t blok >:)

edit: van de krukas positiesensor ..alleen als die warm was sloeg die in de noodloop..direct ook maar de nokkenassensor vervangen....was toch al bezig ,die draad zag er ook ni fris uit..
 
Sjors-V6 zei:
carenbar zei:
zo, heren vandaag effe bezig geweest.

Van de week iedere avond na mijn werk met m'n Catera bezig geweest, ik wil (in mijn ogen) het beste uit 2 werelden criëeren, en ben bezig de middel console om te bouwen naar een Omega !

Alles is zo'n beetje plug and play, maar dan werkt het allemaal nog niet ! de ECC unit is bijvoorbeeld zo 1 op 1 over te zetten, maar de aansturing van bijvoorbeeld de achteruit verwarming zit bij een Catera (net als een Omega B2) op het ECC bedieningspaneel en niet los zoals bij een B1 !

Ik had van een defecte ECC bediening de stekkers (gele en zwarte) afgehaald en met losse stekkers een soort van adapter kabels gemaakt waarvan dan de functie met een losse schakelaar daarvan aftakken, dit kan ik dan in mijn Catera zo inpluggen ! zonder dat ik in mijn OEM bedrading moet gaan knippen.

Nu ben ik nog bezig een aparte kabelboom te maken voor mijn GID, (Radio > GID en GID > ruitenwisserhendel) ook dat kent een Catera niet die heeft een Volt en Oliedruk meter met alle functies van de Check Control als lampkes boven die 2 meters.




Foto's volgen, maar dan zijn jullie hiervan vast op de hoogte ;)



Groetjes,
Sjors



Ben benieuwd :d


Ik heb gisteren en vandaag de volgende dingen gedaan:

Witte led stadslichten en kentekenplaatverlichting gemonteerd,
De portieren voorzien van nieuwe nylon ringen, ze begonnen namelijk iets te knakken.
De auto gewassen en uitgezogen
En alle vloeistoffen gecontroleerd

En zometeen: lekker naar Italie op vakantie met mijn dieseltje, kan ze doen waar ze voor is gemaakt: kilometers vreten *O*
Kijk er al naar uit om een stukje te sturen :w
 
OmegaUser zei:
@Sjors-V6: Lekker bezig zo. Nu jezelf alleen nog een amerikaanse manier van autorijden aanmeten "Keep your lane" ;) . Dat valt natuurlijk weer niet mee als je telkens een B2 loopt de fotograferen :D .

Groet,

Walter

-- 27 aug 2011 09:41 --

Ha ! ja dat zou eigenlijk wel moeten ! maar dat valt met dat volk hier (wat geen constante snelheid kan aanhouden) niet echt mee :F





Weet niet waar je 't over hebt _O-


6qcnlz.jpg






roekenest zei:
de draden waren gewoon keihard ...je pakte t beet en ging uitelkaar...


de laatste foto:stukje draad zat naast t blok >:)

edit: van de krukas positiesensor ..alleen als die warm was sloeg die in de noodloop..direct ook maar de nokkenassensor vervangen....was toch al bezig ,die draad zag er ook ni fris uit..



Zo zeg ! helemaal verteerd !


opel_omega_steinmetz zei:
En zometeen: lekker naar Italie op vakantie met mijn dieseltje, kan ze doen waar ze voor is gemaakt: kilometers vreten *O*
Kijk er al naar uit om een stukje te sturen :w



Goed bezig geweest !!

Fijne vakantie ! geniet ervan en maak wat leuke foto's ! d:)b


Groetss,
Sjors
 
Hé joh, je moet die auto niet zo vaak wassen. Van al dat water gaat het onkruit tussen die klinkers zo hard groeien _O- .

Ik vraag mij trouwens af waar je met die auto hebt gezeten :D .

Groet,

Walter
 
zaterdag kom ik thuis wil ik na een uur me auto binnen gaan zetten

wat denk je gaat me deur niet mee van het slot af |:( :(

dus vandaag maar naar de vod om een nieuw onderdeel te halen gelukkig hadden ze het desbetrefende onderdeel in vlaardingen leggen :) (gm 90493702) ;)

het cv onderdeel er weer in gezet en weer als nieuw ;) alleen me middelvinger niet daar zit nu een snee in gaat ook wel weer over hahaha

oja een onderdeel heb ik over het blauwekapje wat over het slot heen, moet die krijg ik er niet meer op en aan me vinger te voelen gaat dat ook niet meer gebeuren

gr barry
 
A

Anonymous

Gast
carenbar zei:
nou O-) hij ging vanbinnen met het knopje _O- :Y nog wel open gelukkig _/-\o_

Dan mag je van geluk spreken. Bij mij ging het slot twee weken geleden op geen enkele mogelijke manier meer open, wat dan nog rest is het paneel aan de binnenkant zien los te krijgen. Dit klusje is inmiddels op vakkundige wijze geklaard door Mr. Sjors-Senator-Catera-Corsa-V6. _/-\o_
 

Joep

Verbannen
Ik heb afgelopen weekend m'n Omega eens grondig gewassen en de Irmscher grill erop gemonteerd, nadat ik 'm zelf in de kleur van de auto had gespoten.
Hier het resultaat:

imgp2295t.jpg


imgp2293g.jpg


imgp2302t.jpg


Ik ben erg blij met het resultaat. Het spuitwerk van de Irmscher grill is niet hetzelfde als bij een spuiter, maar ik vind dat ik het goed heb gedaan voor een 1e keer! ;) Het Opel logo wat ik eerst op de motorkap had zitten, is ook weggehaald, en dat ziet er een stuk beter uit! (al zeg ik het zelf haha!:P
 
Hai Joep,

ziet er goed uit zo met deze gril. Staat em goed iig. Ook dat het Opel logo op de motorkap weg is wordt het gelijk weer een andere auto van..

Groet Marvin
 
ziet er goed uit joep alleen vindt ik die witte letters niks maar dat is een kwestie van smaak

gr barry<br /><br />-- 29 aug 2011 21:17 --<br /><br />
tarzanen zei:
carenbar zei:
nou O-) hij ging vanbinnen met het knopje _O- :Y nog wel open gelukkig _/-\o_

Dan mag je van geluk spreken. Bij mij ging het slot twee weken geleden op geen enkele mogelijke manier meer open, wat dan nog rest is het paneel aan de binnenkant zien los te krijgen. Dit klusje is inmiddels op vakkundige wijze geklaard door Mr. Sjors-Senator-Catera-Corsa-V6. _/-\o_

ik heb ook effe af gekeken hoe hij het paneel er afgehaald heb en ja eindelijk ook een keer geluk :z O-)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een Irmscher grille vind ik altijd een verbetering. Ziet er goed uit.

Ik sluit me wel aan bij Barry, die letters zou ik zelf niet doen. Liever een paar mooie zwarte wangen dan dit, maar gelukkig hebben we zo allemaal de mogelijkheid de dingen te doen die we zelf mooi vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan