Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

leeftijd niet onderhoud wel

Paulus zei:

"Het blijft spannend met een 16 jaar oude auto en dit is de eerste keer dat er serieus naar de auto wordt gekeken sinds vorige jaar"

Zo goed was dat onderhoud dus niet sinds vorig jaar. En dan heb ik het qua onderhoud over de zaken waar tijdens de Apk naar wordt gekeken.. Niet de bougies etc.. Blijkt dat de omega best goed in elkaar zit. Vliegt zo door de Apk. Die ervaring heb ik ook met de omega dus ik ben ook niet echt verbaasd.
 
Vanmorgen had ik een afspraak bij de opel Dealer te Roosendaal.
Hier hebben ze de olie + filter vervangen.
2 weken terug bij Berry een bodemplaat gekocht, deze zat er niet meer onder. Deze hebben ze er bij de Opel dealer voor mij onder geschroefd.
Ook moest de boordcomputer in het Nederlands gezet worden aangezien deze nog in het Duits was, dat is nu ook geregeld.
De airconditioning is ook gecontroleerd op lekkage, en er is geen lekkage gevonden, hij blijft ook goed koud dus weer een meevaller.

En dan het linkervoor-portier, er is iets met de deurvanger, deze klapt iedere keer als ik de deur open doe, zeer irritant. En nu blijkt dat deze is doorgescheurd in de deur en er zou een reparatiesetje voor zijn, en hier zijn ze 3 uur mee bezig ongeveer, dus dit moet ik nog eens bekijken. Misschien moet ik maar een compleet nieuwe deur zoeken? Iemand een idee?

Voor de rest was ik dik tevreden, en toch leuk die 20% korting, dus na betaling van 120 euro kon ik weer verder. Ik had een hoger bedrag verwacht aangezien het een dealer is. Ik heb daar toch 2 uur gewacht.
 
Jaja, vandaag bij een bandenboer geweest voor de uitlijning, krijgen ze de spoorstangen niet los.
Eentje was zelfs al eens verminkt met een 'moordenaar '. (Zoiets dacht ik al te zien bij de keuring) Pvd.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Ik ken het

Als er uitgelijnd moet worden dan monteer ik eerst nieuwe stuurstangen op de omega

Je wil niet rijden met half doorgeknepen stangen|:(

Grt. Hans
 

dolf24v

Donateur 2024
Is die reparatieset van de deurvanger niet voor het stijl gedeelte ??
In de deur kan er toch weinig mis gaan dacht ik, of zit ik er helemaal naast ??
(Had vroeger eens een combo op Kadett basis, hiervan was ook de deurvanger uit de stijl gescheurd. Onder garantie toen gelast en gespoten)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die set is voor in de deur, daar ging het bij de oudere modeljaren nog weleens stuk. Is later verbeterd.
 
Is die reparatieset van de deurvanger niet voor het stijl gedeelte ??
In de deur kan er toch weinig mis gaan dacht ik, of zit ik er helemaal naast ??
(Had vroeger eens een combo op Kadett basis, hiervan was ook de deurvanger uit de stijl gescheurd. Onder garantie toen gelast en gespoten)

Is inderdaad voor in de deur, ik kan het ook zien, want als ik goed kijk zie ik daar 2 kleine schroeven zitten, en de bovenste is los en draait door dus die is niet meer vast te draaien. En dat plaatje waar de schroeven in zitten zit ook los en beweegt ook heen en weer als ik de deur open en dicht doe. Daar is ie ergens doorgescheurd.

Dat word dan toch weer een afspraak maken met de dealer.
 
Oke, ik denk dat ik het zelf eens ga proberen.

http://workshop-manuals.com/vauxhal...ont_doors-check_link_pulls_out_of_door_panel/

Dat is de geschreven handleiding, wie weet heeft iemand 'm ooit nog eens nodig dus plaats ik de link er meteen maar even bij.

Alleen snap ik niet waarom die metalen plaatjes zelf nog rond gemaakt moeten worden. 1 cm moet eraf gehaald worden en dan moeten ze rond gemaakt worden. je zou verwachten dat het een compleet modificatie-setje is. Maar je moet het zelf nog op maat maken?
 
die zit ook al zo te kloten om het binnenpaneel eraf en weer erop te krijgen, bij ondoenlijk af en toe, en meestal gelijk de strip los aa de binnenzijde
 
Ik ken het

Als er uitgelijnd moet worden dan monteer ik eerst nieuwe stuurstangen op de omega

Je wil niet rijden met half doorgeknepen stangen|:(

Grt. Hans


Daar heb je groot gelijk in. Bij de keuring leek het mij dat er veel kracht opgezet was. Ik had niet gezien dat dit holle buisjes zijn. Maar ja, nu maar eerst nieuwe spoorstangen gaan kopen. Kan een kostbaar geintje worden denk ik.:|
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
die zit ook al zo te kloten om het binnenpaneel eraf en weer erop te krijgen, bij ondoenlijk af en toe, en meestal gelijk de strip los aa de binnenzijde

Bij een B1 ligt die er standaard af, hoe voorzichtig je ook doet. Bij een B2 werkt hij meer tegen met demontage, maar een spie ertussen (dus tussen deur en paneel omhoog stekend op de plaatsen waar hij geklemd zit) en er gaat niets stuk of los. Ga je eraan trekken en doen dan is dat vrijwel garantie op het oprapen van een losgelaten onderdeel.

Daar heb je groot gelijk in. Bij de keuring leek het mij dat er veel kracht opgezet was. Ik had niet gezien dat dit holle buisjes zijn. Maar ja, nu maar eerst nieuwe spoorstangen gaan kopen. Kan een kostbaar geintje worden denk ik.:|

Die achterste zijn via de dealer vrij duur, via eBay valt het mee. Koop ze wel van een fatsoenlijk merk, anders mag je over 1 a 2 jaar weer.

Daarna af en toe eens insprayen en het gaat niet zomaar meer stuk. Idem voor de stuurstangen voor. Tenzij je zo'n lompe uitlijner hebt die er een brander op zet, dat werkt 1x en daarna zet het zich permanent.
 
Daar heb je groot gelijk in. Bij de keuring leek het mij dat er veel kracht opgezet was. Ik had niet gezien dat dit holle buisjes zijn. Maar ja, nu maar eerst nieuwe spoorstangen gaan kopen. Kan een kostbaar geintje worden denk ik.:|

2 weken geleden ook laten uitlijnen. Bij mij zijn die spoorstangen ook al half doorgeknepen! 150 euro per stuk geloof ik en dan zou een complete set inclusief draagarmen, spoorstangen en stabilisatorstangetjes via ebay nog goedkoper zijn dan alleen die losse spoorstangen...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor die 150 euro mag je ze wel (bijna) elke keer wisselen.

Beter een uitlijner vinden die de boel niet sloopt. En delen van bijv. Lemförder bestellen i.p.v. bovenstaand en het gaat weer jaren mee.
 
Tja, echter heb ik deze auto gekocht met deze schade. Dus ik kan nu naar niemand wijzen. Wel netjes van de monteur dat hij me wees op dit mankement en mij niets in rekening heeft gebracht.
 
Vandaag mijn Omega weer een beetje richting Vauxhall gebracht; een ander stuur/airbagcover geplaatst. Ik heb nu mijn interieur wel zo'n beetje als ik het had willen hebben. :9

IMG-20170831-WA0000.jpg
 
Bovenaan