Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Gister de auto teruggekregen na 2e keer uitlijnen. Perfect recht en na 1,5 ton met het stuur scheef te hebben gereden, staat ie nu ook kaarsrecht. Irriteerde me er altijd al mateloos aan, maar bleef altijd liggen...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er zijn zo van die dingen dat je denkt dat gebeurd altijd bij een ander maar helaas....................
Ook ik ben getroffen door de laatste storm die een paar weken over ons land raasde.
Ben nu nog in afwachting van wat de verzekering gaat doen.

es54de.jpg


4rpy4x.jpg


35hic0p.jpg
 
Dit is echt een van de meest vervelende dingen die je kan mee maken me je auto als je er zelf niet in zit. Ik zou zeggen veel geluk met de verzekering en ben benieuwd naar je opvolger.
 
jezus peter dit is echt ….. hoop voor je dat de verzekering niet moeilijk doet, maar zo te zien is dit wel einde verhaal voor jouw omega, of lijkt het erger dan het is, maar als het dak flink schade heeft zal het niet makkelijk worden lijkt me succes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Helemaal waardeloos inderdaad. Weer een mooie Omega minder, begint iets teveel traditie te worden dat de Vega mobielen voortijdig hun einde vinden. Zeker van deze heel erg zonde.

Ondertussen is de zoektocht naar een opvolger geopend. Vega moest al flink wat km's afzien in een CLS. _O-

Uit de categorie "die wordt het zéker niet":

2019-03-13%2015.10.05m_zpsxlg0oebs.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Nee dat mag het zeker niet worden
nee zeg wat een lelijk ding, die zal het idd toch niet worden?
Wees gerust, dit gaat het niet worden. Was alleen nieuwsgierig en dacht dat zoiets mogelijk een opvolger zou kunnen zijn.
Rijdt best snel maar comfort en afwerking en weggedrag is ver te zoeken. We hebben snel de sleutels teruggeven en zijn een eindje verderop wezen kijken naar andere mooie dingen.
 
Niet best Peter. Maar (gelukkig) alleen blikschade. Maar je word er meestal niks wijzer van met zulke dingen.
 
Afgelopen dinsdag de omi weer voor de APK geweest. Liep er weer zo door heen, had sinds de vorige apk 28.787km gereden. Ben er nu ook achter wat het rare zwabber/dweil gedrag is. Heb 2 nieuwe banden achter erop. En weg raar rijgedrag. Maar er zit nu wel alles nieuw onder qwa rubbers/schokbrekers/veren. Bijna ging de omi eruit, nu rujd ze weer als vanouds dus op naar de 400.000km.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Zomerbanden gemonteerd en de 3 wegkachelklep vervangen de kachelklep ging maar 20.000km mee, gelukkig had ik nog een nieuwe liggen d:)b

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Inderdaad Jaco d:)b

Is er geen alternatief, die dingen lekken altijd op de rand van de deksel |:(

Misschien ingieten met epoxi _O-

Grt. Hans
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Goed plan, een plaats waar je makkelijker bij kan.

Heb je suggesties of heb je dit al gedaan en over nagedacht?

Grt. Hans
 
Stomme newbee vraag misschien... maar hoe weet je of de kachelklep stuk is? Gaan die dingen maar zo kort mee of is dat gewoon botte pech?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goed plan, een plaats waar je makkelijker bij kan.

Heb je suggesties of heb je dit al gedaan en over nagedacht?

Grt. Hans

Nee zelf niet gedaan, rij tegenwoordig weinig meer met de Omega dus ik wissel gewoon elke 2 jaar de klep. Weleens over verplaatsen nagedacht maar dan moeten er slangen verlengd worden. Dat heb ik op andere plaatsen al gedaan voor de standkachel, nog meer lengte zie ik niet zo zitten. Bij een CTS met dezelfde 3.2 zit ie binnen handbereik en verder van het blok, bij mijn MB's (daarin een 5-weg klep) zitten ze achter een dikke plaat, onder het parafaan. In beide gevallen een stuk beter over nagedacht.

Stomme newbee vraag misschien... maar hoe weet je of de kachelklep stuk is? Gaan die dingen maar zo kort mee of is dat gewoon botte pech?

Als je verdampte koelvloeistof ruikt, een plas KVS onder je auto ziet liggen, melding krijgt over te laag KVS peil, de klep bekijkt en ziet dat ie nat is, of een combinatie van een of meerdere van deze symptomen weet je dat het tijd is voor een nieuwe. Kost niet veel, als je zelf kunt vervangen zou ik er een op de plank leggen. Stuk gaan ze, vraag is alleen wanneer. De kwaliteit lijkt wisselend, mijn eerste vervanger via de dealer hield het 2 maanden uit, die erna 3 jaar, de volgende nog geen 2. Heb je een goede dan zit ie nog steeds achterop het blok, onder de parafaan, dus vol in de warmte.

Met de MV6 destijds gemerkt dat een buitentemperatuur van 42 graden ook niet bevorderlijk is voor een nieuwe klep.

Zoals met wel meer dingen in de motorruimte van de Omega een vrij ondoordachte plaatsing en vragen om defecten.
 
Bovenaan