Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door B-Buster, 15 sep 2013.

  1. jefflem

    jefflem

    Voornaam:
    Jeffrey
    Model Omega:
    Omega B2 2.2 16V Z22XE Elegance 2001
    Gister de auto teruggekregen na 2e keer uitlijnen. Perfect recht en na 1,5 ton met het stuur scheef te hebben gereden, staat ie nu ook kaarsrecht. Irriteerde me er altijd al mateloos aan, maar bleef altijd liggen...
     
  2. Vega

    Vega Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Geen
    Er zijn zo van die dingen dat je denkt dat gebeurd altijd bij een ander maar helaas....................
    Ook ik ben getroffen door de laatste storm die een paar weken over ons land raasde.
    Ben nu nog in afwachting van wat de verzekering gaat doen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Dit is echt een van de meest vervelende dingen die je kan mee maken me je auto als je er zelf niet in zit. Ik zou zeggen veel geluk met de verzekering en ben benieuwd naar je opvolger.
     
  4. Joep

    Joep

    Voornaam:
    Joep
    Model Omega:
    Opel Omega 3.2 V6 Executive - Full Irmscher
    Dat zijn geen leuke beelden Peter!:N

    Succes met de verzekering, zal vast goed komen.
     
  5. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001 verkocht
    BMW 528i touring exe aut. 2013
    jezus peter dit is echt ….. hoop voor je dat de verzekering niet moeilijk doet, maar zo te zien is dit wel einde verhaal voor jouw omega, of lijkt het erger dan het is, maar als het dak flink schade heeft zal het niet makkelijk worden lijkt me succes
     
  6. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Helemaal waardeloos inderdaad. Weer een mooie Omega minder, begint iets teveel traditie te worden dat de Vega mobielen voortijdig hun einde vinden. Zeker van deze heel erg zonde.

    Ondertussen is de zoektocht naar een opvolger geopend. Vega moest al flink wat km's afzien in een CLS. _O-

    Uit de categorie "die wordt het zéker niet":

    [​IMG]
     
  7. lowflyer

    lowflyer

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Nee dat mag het zeker niet worden
     
  8. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001 verkocht
    BMW 528i touring exe aut. 2013
    nee zeg wat een lelijk ding, die zal het idd toch niet worden?
     
  9. Vega

    Vega Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Peter
    Model Omega:
    Geen
    Wees gerust, dit gaat het niet worden. Was alleen nieuwsgierig en dacht dat zoiets mogelijk een opvolger zou kunnen zijn.
    Rijdt best snel maar comfort en afwerking en weggedrag is ver te zoeken. We hebben snel de sleutels teruggeven en zijn een eindje verderop wezen kijken naar andere mooie dingen.
     
  10. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Je moet alles eens geprobeerd hebben.

    En zo komen we nog eens ergens.

    [​IMG]
     
  11. jacques

    jacques

    Voornaam:
    Jacques
    Model Omega:
    Omega 3.2i station executive bwjr sept 2001 verkocht
    BMW 528i touring exe aut. 2013
    mag ik je een suggestie geven een bmw 5 serie, heb hem zelf nu ook en rijd echt fantastisch,
     
  12. Boes

    Boes

    Voornaam:
    Henk
    Model Omega:
    omega B 2.2 16v station 2001
    Niet best Peter. Maar (gelukkig) alleen blikschade. Maar je word er meestal niks wijzer van met zulke dingen.
     
  13. Boes

    Boes

    Voornaam:
    Henk
    Model Omega:
    omega B 2.2 16v station 2001
    Afgelopen dinsdag de omi weer voor de APK geweest. Liep er weer zo door heen, had sinds de vorige apk 28.787km gereden. Ben er nu ook achter wat het rare zwabber/dweil gedrag is. Heb 2 nieuwe banden achter erop. En weg raar rijgedrag. Maar er zit nu wel alles nieuw onder qwa rubbers/schokbrekers/veren. Bijna ging de omi eruit, nu rujd ze weer als vanouds dus op naar de 400.000km.
     
    omega_cruiser, borowitz en B-Buster vinden dit leuk.
  14. omega_cruiser

    omega_cruiser

    Voornaam:
    Hans
    Model Omega:
    2.6I V6 Autm. Onyx Edition 2003
    Zomerbanden gemonteerd en de 3 wegkachelklep vervangen de kachelklep ging maar 20.000km mee, gelukkig had ik nog een nieuwe liggen d:)b

    Grt. Hans
     
  15. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    20.000? Dan heb je geluk gehad, dat is best lang.
     
    omega_cruiser vindt dit leuk.
  16. omega_cruiser

    omega_cruiser

    Voornaam:
    Hans
    Model Omega:
    2.6I V6 Autm. Onyx Edition 2003
    Inderdaad Jaco d:)b

    Is er geen alternatief, die dingen lekken altijd op de rand van de deksel |:(

    Misschien ingieten met epoxi _O-

    Grt. Hans
     
  17. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Ja, de locatie van het ding verplaatsen zodat ie niet stuk gekookt wordt.
     
    omega_cruiser vindt dit leuk.
  18. omega_cruiser

    omega_cruiser

    Voornaam:
    Hans
    Model Omega:
    2.6I V6 Autm. Onyx Edition 2003
    Goed plan, een plaats waar je makkelijker bij kan.

    Heb je suggesties of heb je dit al gedaan en over nagedacht?

    Grt. Hans
     
  19. borowitz

    borowitz

    Voornaam:
    Iwan
    Model Omega:
    Omega station 2.2 16v | bouwj. 2003 met best veel kilometers :)
    Stomme newbee vraag misschien... maar hoe weet je of de kachelklep stuk is? Gaan die dingen maar zo kort mee of is dat gewoon botte pech?
     
  20. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Nee zelf niet gedaan, rij tegenwoordig weinig meer met de Omega dus ik wissel gewoon elke 2 jaar de klep. Weleens over verplaatsen nagedacht maar dan moeten er slangen verlengd worden. Dat heb ik op andere plaatsen al gedaan voor de standkachel, nog meer lengte zie ik niet zo zitten. Bij een CTS met dezelfde 3.2 zit ie binnen handbereik en verder van het blok, bij mijn MB's (daarin een 5-weg klep) zitten ze achter een dikke plaat, onder het parafaan. In beide gevallen een stuk beter over nagedacht.

    Als je verdampte koelvloeistof ruikt, een plas KVS onder je auto ziet liggen, melding krijgt over te laag KVS peil, de klep bekijkt en ziet dat ie nat is, of een combinatie van een of meerdere van deze symptomen weet je dat het tijd is voor een nieuwe. Kost niet veel, als je zelf kunt vervangen zou ik er een op de plank leggen. Stuk gaan ze, vraag is alleen wanneer. De kwaliteit lijkt wisselend, mijn eerste vervanger via de dealer hield het 2 maanden uit, die erna 3 jaar, de volgende nog geen 2. Heb je een goede dan zit ie nog steeds achterop het blok, onder de parafaan, dus vol in de warmte.

    Met de MV6 destijds gemerkt dat een buitentemperatuur van 42 graden ook niet bevorderlijk is voor een nieuwe klep.

    Zoals met wel meer dingen in de motorruimte van de Omega een vrij ondoordachte plaatsing en vragen om defecten.
     
    borowitz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina