Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ervaringen met chiptuning

Xedrah

Donateur 2024
Tis duidelijk, Ronald. Dank je, genoeg daarover. Bij Fastech.de heb ik een op maat geschreven programma gekocht (dus op basis van mijn eigen software, welke ik bij de dealer heb laten updaten) en was daar slechts 60 euro voor kwijt (X20XEV). Moest er wel een pokke-eind voor rijden, maar dat was geen straf. Zeker niet met een Omega, een goed resultaat en deze lage kosten. ;) Heb daar nog een offerteaanvraag lopen voor de 3.2, die wacht ik even af. En anders doe ik graag mee met de heren van het OOP. d:)b

Die laatste vraag van Ruud speelt ook bij mij. Wordt aansturing van de automaatbak ook herschreven/geoptimaliseerd c.q. sportiever afgesteld?

[mod]Heb mijn eigen naam er maar neergezet... ;)
:w Ruud[/mod]
 

Xedrah

Donateur 2024
Huh? Wat had ik dan getypt? :?

Was een beetje druk vanmiddag, was aant werk en zat in tijdnood, dus misschien iets niet helemaal goed gegaan. :o
 
Nou

Wij kunnen ook de gangen aanpassen van de sportstand dat die net iets verder doorgaat.
Wat betreft op lpg dit is geen probleem,hier word het verbruik ook minder,maar nogmaals een benzinemotor word zo heel veel zuinniger niet diesel motoren wel.

Benzinemotor heeft verschillende kernvelden de een heeft er 6 de ander 8 is per motor verschillend.
Waren er nog meer vragen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat van die overdrive trap vind ik erg interessant. Ik rij veel op een 80km/h weg en ik heb na een week al gemerkt dat het best lastig is als ie dan steeds rond het overschakelmoment zit.

Ik heb zelf ook nog LPG plannen, die wil ik denk ik eerst uitvoeren voor ik iets met chiptuning laat doen... of heeft het juist voordeel dit eerst te doen?
 
B-Buster zei:
Dat van die overdrive trap vind ik erg interessant. Ik rij veel op een 80km/h weg en ik heb na een week al gemerkt dat het best lastig is als ie dan steeds rond het overschakelmoment zit.

Ik heb zelf ook nog LPG plannen, die wil ik denk ik eerst uitvoeren voor ik iets met chiptuning laat doen... of heeft het juist voordeel dit eerst te doen?

Chiptuning staat bij deze motoren los van het gas.
Als u nog geen instalatie heeft kunnen we sterker tunen.
We moeten altijd rekening houden dat we niet te sterk gaan anders klopt de afstelling niet 100%
Dus wanneer u de mogelijkheid heeft beter eerst chippen dan gas inbouwen.
 
Hallo Ronald,

We sprake elkaar vanmorgen telefonisch en je zou nog in een post hier in dit draadje aangeven welke prijzen je voor de leden van dit forum gaat hanteren wanneer we met een aantal forumleden op een dag voor een chiptuning bij je langskomen in Belfeld. Kijk anders ook nog even hier.

Groet,

Walter
 
Klopt mijn exuses

Omega X20XEV 125 inclusief montage
Omega X25XE 100 euro inclusief montage
Omega X30XE 125 inclusief montage
Omega 3.2 via obd 225euro
omega 2.5 diesel 225 euro

Scherper kan ik niet gaan helaas.

Even wat betreft de reactie van Martijn maya:

De prijzen moeten omhoog,er zijn tevens maar weinig die de omega's chiptunen.
Ze nemen ons helaas niet serieus voor deze prijzen,daarom gaan ze omhoog.
Mensen denken zo goedkoop kan toch niet?

Ik heb echt een dagtaak iedere dag aan het beantwoorden van mail.allemaal vragen wat kost het hoeveel pk komt erbij kun je die ook doen..

En op het einde van de rit zeggen ze ok mik ga ervoor sparen,en vervolgens hoor je niets meer van ze.
En zo krijg ik dagelijks minimaal 25 telefoontjes en 150 mails.

Vreemd maar waar zet ik de prijzen omhoog heb ik veel meer vraag erna.
 

Xedrah

Donateur 2024
Cabriobully zei:
Chiptuning staat bij deze motoren los van het gas.
Als u nog geen instalatie heeft kunnen we sterker tunen.
We moeten altijd rekening houden dat we niet te sterk gaan anders klopt de afstelling niet 100%
Dus wanneer u de mogelijkheid heeft beter eerst chippen dan gas inbouwen.

LPG systemen zijn volgsystemen, dus dat maakt in principe niet uit (master-slave principe). Even de accu los en de LPG computer zal de aangeleerde kenvelden wissen en opnieuw aanleren op basis van de nieuwe software. Tuning op LPG kan juist verder gaan dan op benzine omdat de klopgrens veel verder ligt (108 octaan ongeveer). Keerzijde is de warmte ontwikkeling, voor circuitrijden is het raadzaam om de motor aan te passen zodat hij beter tegen hoge(re) temperaturen bestand is. Met name de klepzetels. Voor op straat is dit geen issue.
 
Xedrah zei:
Cabriobully zei:
Chiptuning staat bij deze motoren los van het gas.
Als u nog geen instalatie heeft kunnen we sterker tunen.
We moeten altijd rekening houden dat we niet te sterk gaan anders klopt de afstelling niet 100%
Dus wanneer u de mogelijkheid heeft beter eerst chippen dan gas inbouwen.

LPG systemen zijn volgsystemen, dus dat maakt in principe niet uit (master-slave principe). Even de accu los en de LPG computer zal de aangeleerde kenvelden wissen en opnieuw aanleren op basis van de nieuwe software. Tuning op LPG kan juist verder gaan dan op benzine omdat de klopgrens veel verder ligt (108 octaan ongeveer). Keerzijde is de warmte ontwikkeling, voor circuitrijden is het raadzaam om de motor aan te passen zodat hij beter tegen hoge(re) temperaturen bestand is. Met name de klepzetels. Voor op straat is dit geen issue.

Niet alle lpg werken zo helaas,vele volvo motoren werkt dat niet zo!
 
Ik heb er even een poll bijgefietst :>
Je kunt meerdere keuze's aangeven en ook keuze's herzien.
Ik heb ook alle dagen gestemd :)
 
Ha Ruud,

Bedankt! Met zo'n poll is het inderdaad gemakkelijker aan te geven en is het ook veel overzichtelijker d:)b . Ik heb op alle dagen gestemd (maar dat was al te verwachten :) ).

Groet,

Walter
 

Xedrah

Donateur 2024
Heb alles aangevinkt, maar wel even afhankelijk van hoe het staat met mijn aankomend vaderschap....
 
Vrouw en kind gaan vóór alles, hè.
Niemand hier kijkt je daar op aan hoor... (hooguit krijg je een BAN :+ _O- (Geintje))
 
heb zeker wel intresse alleen wacht ik er nog even mee ivm mn garantie,maar het lijtk me wel leuk om mee te gaan
dus ik stem niet op een datum maar kijk het gewoon ff aan waneer de datum besloten is en kijk dan wel of ik ook ff langswip:p
 
Cabriobully zei:
Klopt mijn exuses

Omega X20XEV 125 inclusief montage
Omega X25XE 100 euro inclusief montage
Omega X30XE 125 inclusief montage
Omega 3.2 via obd 225euro
omega 2.5 diesel 225 euro

En wat kost de Z22XE ??

gr

Danny
 
lijst is aangepast

Omega X20XEV 125 inclusief montage
Omega Z22XE via obd 225 euro
Omega X25XE 100 euro inclusief montage
Omega X30XE 125 inclusief montage
Omega 3.2 via obd 225 euro
omega 2.5 diesel 225 euro
 
ronald, dat mensen je niet serieus nemen voor die bedragen moeten ze de revieus lezen. en nou is het goedkoop is het weer niet goed. welkom in nl }:)
 
Bovenaan