Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ervaringen met chiptuning

Ik kan op de site van cabriobully nergens vinden welke winst ik verkrijg voor een x20xev 136 pk blok van 1998, of heb ik er overheen gekeken ? O-)

Ook is mijn wagen uitgerust met het originele opel/koltec (voor belgie) lpi systeem.

Nog een vraagje ; als je een spaghetti spruitstuk plaatst krijg je dan altijd zo een formule 1 sound of niet ? 7(8)7
Had wel graag wat meer power maar zeker niet meer lawaai _O-
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
martijn_maja zei:
stein wat doe je met die powerbox? tenminste als ik denk dat het is die ik voor me heb.

Die gaat hier het 'archief' ingaan, voor de geschiedenisboeken over de Omega ;)

Het is ook niet echt een handig ding, je moet hem effectief tussen de bekabeling solderen, het werkt niet met een 'tussenstekker'.
 
Belgje zei:
Ik kan op de site van cabriobully nergens vinden welke winst ik verkrijg voor een x20xev 136 pk blok van 1998, of heb ik er overheen gekeken ? O-)

Ook is mijn wagen uitgerust met het originele opel/koltec (voor belgie) lpi systeem.

Nog een vraagje ; als je een spaghetti spruitstuk plaatst krijg je dan altijd zo een formule 1 sound of niet ? 7(8)7
Had wel graag wat meer power maar zeker niet meer lawaai _O-


Klopt,wij schrijven geen vermogenswinsten erbij,dit omdat iedere motor uniek is.
Vermogenswinst ligt heel erg aan de staat van de motor als ik zeg 15pk houden mensen zich eraan vast,stel de motor loopt niet 100% komt op een vermogensbank en komt 10 pk uit heb ik het meteen gedaan.

Wat betreft de winst.
ik kan het niet exact zeggen.
We hebben een calibra met x20xev gedaan zelfde computer erin als omega overigens en deze had met een katvv en benzinedrukregelaar 162,3 pk op een vermogensbank van zipptuning.

Dit zijn nooit geeikte pk's.....
Maar eerlijk is eerlijk als wij deze motor gechipt hebben is die net zo snel als een X20XER(astra opc 160 pk)
Mods kunnen jullie de x20xev even aan de lijst toevoegen voor de prijs van 225
 
Illuminat0r zei:
martijn_maja zei:
stein wat doe je met die powerbox? tenminste als ik denk dat het is die ik voor me heb.

Die gaat hier het 'archief' ingaan, voor de geschiedenisboeken over de Omega ;)

Het is ook niet echt een handig ding, je moet hem effectief tussen de bekabeling solderen, het werkt niet met een 'tussenstekker'.


Tuningboxen hoeven niet slecht te zijn hoor.
Wij gaan er ook mee werken alleen is het geen tuningbox meer.
Het is meer een externe ecu wij kunnen deze tuningboxen zelf programeren,en werken op alle originele stekkers,het is bij lange na niet te vergelijken met een tuningbox,maar daar zijn de prijzen ook naar.
Wij kunnen deze voor alle dieselmotoren leveren,kosten hiervoor zijn 399 euro inclusief montage met 3 jaar volle garantie op de box.

Het verschil met de boxen die wij gaan verkopen is dat we de boxen zelf programeren voor iedere motor,we kunnen zelf vanaller hande dingen instellen via deze nieuwe box.
Zelfde als bij obd tuning.

Voordeel van deze box is dan ook dat je hem zo eruit trekt en de dealer kan het nooit zien,het werkt perfect!!!!!
Vooral voor de moeilijke jappanners die nog steeds niet via de obd te chippen zijn.
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb dus geen interesse gestemd, maar de echte reden is dat ik vrijwel altijd op zaterdagen/zondagen moet werken
en ook niet zo ver van te voren weet wanneer ik vrij ben.

Maar uiteraard houden jullie de achterblijvers op de hoogte toch?

gr,
Aart
 
Cabriobully zei:
Mods kunnen jullie de x20xev even aan de lijst toevoegen voor de prijs van 225
Wil ik best voor je doen, Ronald... als ik het begrijp :P

In deze post staat ie er al bij.
Dus je hebt óf het type-nummer van de auto niet goed doorgegeven of een type-fout in de prijs... which is it ? })

Omega X20XEV 125 inclusief montage
Omega Z22XE via obd 225 euro
Omega X25XE 100 euro inclusief montage
Omega X30XE 125 inclusief montage
Omega 3.2 via obd 225 euro
Omega 2.5 diesel 225 euro
 
Idd vond ook al dat de prijs steeg ! lol

Voor 125 had ik interesse , 225 krijg ik weeral de koekepan op de kop van mijn madam hahhahahahaha
 
Belgje zei:
Idd vond ook al dat de prijs steeg ! lol

Voor 125 had ik interesse , 225 krijg ik weeral de koekepan op de kop van mijn madam hahhahahahaha

Is altijd nog beter dan de 399,- euro die je elders er voor moet betalen :Y (In Nederland dan)

gr

Danny
 
dit is een twijfel geval. de prijs,sommige omega modellen hebben de chip erin gesoldeerd,als deze gesoldeerd zit hebben wij er meer werk,kosten aan.
Dus als we nu eens erachter zetten 125 gestoken 225 gesoldeerd.

Tevens heb ik pas 1 omega x20xev gezien die gesoldeerd zat,die andere 6 niet!!!
kun je zelf makkelijk nakijken even ecu openmaken,kleine moeite.
Dan kan je zien of er een voetje inzit.

Wat betreft de prijs 225 is nog veel te goedkoop....
125 is helemaal tegek eigenlijk,maar ok,zoals ik al zei de prijzen gaan dadelijk ook flink omhoog maar voor jullie houd ik nog even de oude prijzen aan.
 
Kijk, dat mogen we nu graag horen, Ronald :)
Iedereen die loopt te piepen over die prijzen moet gewoon maar eens zelf wat Google-werk gaan doen.
Het is een keuze en geen verplichting. Je kúnt/mág het doen. Dat Ronald zo'n ondernemer is die te laag met z'n prijzen zit, moeten wij alleen maar 'gebruik van maken' ;)
Ik denk dat ik je hier nog even een mailtje over ga sturen, maar dan wél na mijn vakantie :P

Even een nieuwe prijzentabel:

  • Omega X20XEV € 125,- (inclusief montage)
    Omega X20XEV € 225,- (via solderen)
    Omega Z22XE € 225,- (via OBD)
    Omega X25XE € 100,- (inclusief montage)
    Omega X30XE € 125,- (inclusief montage)
    Omega Y32SE € 225,- (via OBD)
    Omega Y25DT € 225,- (via OBD)

(Aangepast a.d.v. Ronald´s post hieronder)
 
MetalRush zei:
Kijk, dat mogen we nu graag horen, Ronald :)
Iedereen die loopt te piepen over die prijzen moet gewoon maar eens zelf wat Google-werk gaan doen.
Het is een keuze en geen verplichting. Je kúnt/mág het doen. Dat Ronald zo'n ondernemer is die te laag met z'n prijzen zit, moeten wij alleen maar 'gebruik van maken' ;)
Ik denk dat ik je hier nog even een mailtje over ga sturen, maar dan wél na mijn vakantie :P

Even een nieuwe prijzentabel:

  • Omega X20XEV € 125,- (inclusief montage)
    Omega X20XEV € 225,- (via solderen)
    Omega Z22XE € 225,- (via OBD)
    Omega X25XE € 100,- (inclusief montage)
    Omega X30XE € 125,- (inclusief montage)
    Omega Y32SE € 225,- (via OBD)
    Omega Y25DT € 225,- (via OBD)

Zo klopt de lijst de xev is niet via de obd te doen maar doormidden van solderen.
 
Ik ga morgen eens piepen of mijn ecu gesoldeerd is of niet , daarna zal ik stemmen .

Goedkoop of niet aan 225 euro , maar ik ben niet alleen baas in huis en heb al redelijk wat centjes uitgegeven aan de omega
en er is nog werk aan de komende maanden ; ophangingsdriehoeken , schokdempers , stuurstangen. (heb voorlopig reeds een paar keren de koekenpan kunnen ontwijken ;-)

Ik houd jullie op de hoogte
 
Belgje zei:
Ik ga morgen eens piepen of mijn ecu gesoldeerd is of niet , daarna zal ik stemmen .

Goedkoop of niet aan 225 euro , maar ik ben niet alleen baas in huis en heb al redelijk wat centjes uitgegeven aan de omega
en er is nog werk aan de komende maanden ; ophangingsdriehoeken , schokdempers , stuurstangen. (heb voorlopig reeds een paar keren de koekenpan kunnen ontwijken ;-)

Ik houd jullie op de hoogte


kijk maar ik zeg 90% dat die gestoken zit,makkelijk te zien dan is er een voetje geplaatst onder de chip.
 
Illuminat0r zei:
martijn_maja zei:
stein wat doe je met die powerbox? tenminste als ik denk dat het is die ik voor me heb.

Die gaat hier het 'archief' ingaan, voor de geschiedenisboeken over de Omega ;)

Het is ook niet echt een handig ding, je moet hem effectief tussen de bekabeling solderen, het werkt niet met een 'tussenstekker'.

oke stein, voor het museum d:)b
 
ok ziet er al goed uit 5 stuks zie ik willen ze ook allemaal gechipt worden?

Welke modellen want ik kan het niet zien welke motors?
Word een mooi dagje!!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Cabriobully zei:
ok ziet er al goed uit 5 stuks zie ik willen ze ook allemaal gechipt worden?

Welke modellen want ik kan het niet zien welke motors?
Word een mooi dagje!!

Als ik het goed heb deze dus.

X30XE Omegauser (Walter)
X30XE MetelRush (Ruud)
X25XE Vega (Peter)
Z22XE Danny (Danny)
3.2 Xedrah (David)


Als het niet klopt even aangeven dan pas ik het aan.
 
Stijn is een twijfelgeval.
Ik heb al even kort, via PM, met hem hierover gesproken. Ronald is daar ook van op de hoogte.
Maar ik denk dat er nog wel meer geïnteresseerden volgen.
Het is nu nog een beetje 'het grote onbekende'... dat men voorzichtig is, is logisch. Je praat tenslotte niet over een halfje wit, waar je over praat.
Maar, als ik de lijst zo zie, mis ik er nog wel één... er zijn er 5 die 'voor' gestemd hebben ;)
 
Bovenaan